نظام پرستاری در تلاش برای تصویب قانون حمایت از پرستاران آسیب دیده

۲۶اردیبهشت،

رئیس نظام پرستاری از تلاش برای تصویب قانون حمایت از پرستاران آسیب دیده در دولت خبر داد.

 میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گروه پزشکی به خصوص پرستاران ممکن است در طول خدمت خود دچار آسیب های شغلی شوند متاسفانه پرستارانی که در بخش های اورژانس، شیمی درمانی یا ویژه کار می کنند به سبب ارتباط با بیماران آلوده و یا در اثر تماس با مواد شیمیایی ممکن است دچار آسیب های شغلی شوند.

وی ادامه داد: آسیب ها ممکن است منجر به ابتلای پرستاران به بیماری های صعب العلاج، مثل انواع سرطان، ایدز و یا معلولیت شوند.

میرزا بیگی با بیان اینکه ما آماری از میزان پرستاران آسیب دیده شغلی نداریم عنوان کرد: ما پیشنهادی سه بندی به دولت داده ایم که رئیس جمهور مدتی قبل قول هایی در خصوص پذیرش این پیشنهاد به ما داده اند در واقع اگر این طرح تصویب شود پرستاران آسیب دیده حین خدمت تا پایان عمر به صورت رایگان درمان می شوند، امکاناتی خاص برای آنها در نظر گرفته می گردد و تحت پوشش خدمات بیمه ای خاصی قرار می گیرند.

رئیس نظام پرستاری خاطر نشان کرد: تا به امروز اتفاق خاصی در خصوص این پیشنهادات صورت نگرفته ولی امیدواریم که پیگیری های ما برای تصویب این پیشنهادات به عنوان یک قانون جواب بدهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.