نظرسنجی‌ها از شکست سارکوزی حکایت دارد

جام جم آنلاین: اکثریت قابل توجهی از رای دهندگان چپ افراطی ژان لوک ملانشون، تقریبا از هر ۱۰ تن، ۹ نفرشان خود را آماده کرده‌اند تا در دور دوم به فرانسوا اولاند رای دهند.

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین، “گیئل اسلیمن”، مدیر موسسه ب و آ دومین مرکز تحقیق و نظرسنجی فرانسه گفت: مناظره‌های تلویزیونی حدود چهل سال است که وجود دارد.

” این مناظره‌ها هیچگاه نتیجه را تغییر نداده‌اند یا دست کم هرگز چنین چیزی ثابت نشده است. همه بررسی‌های صورت گرفته پیش و پس از این بحث‌ها نشان داده است که تغییری صورت نگرفته است. “

وی افزود: اکثریت قابل توجهی از رای دهندگان چپ افراطی ژان لوک ملانشون، تقریبا از هر ۱۰ تن، ۹ نفرشان خود را آماده کرده‌اند تا در دور دوم به فرانسوا اولاند رای دهند.

“رای دهندگان جناح راست افراطی نیز که به مارین لوپن رای داده‌اند، بیشتر دسته دسته هستند. کمتر از شش تن از هر ۱۰ نفرشان می‌خواند به نیکولا سارکوزی رای دهند و نزدیک به یک پنجم آنان نیز می‌خواهند به فرانسوا اولاند رای دهند.”

این کارشناس نظر سنجی تاکید کرد:‌شمار قابل توجهی از رای دهندگان هستند که به ما می‌گویند برای تصمیم گیری آماده‌اند. چنانچه حتی برای عدم مشارکت هم تصمیم گرفته‌اند. ما شنیده‌ام که لوپن خواهان عدم مشارکت شده است.

این ممکن است که اگر رای دهندگان از او پیروی کنند شکست سارکوزی بزرگ‌تر از پیش بینی کنونی باشد. از سوی دیگر اگر هواداران جبهه ملی پشت او بروند شاید سارکوزی بتواند فاصله‌اش را با اولاند کاهش دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.