نظر رسانه های خارجی دربارهٔ انتخابات ایران

۳۱اردیبهشت،

رسانه‌های غربی با انتشار یافتن گزارش‌هایی پیرامون انتخابات ایران اذعان کردند رشد تصاعدی میزان مشارکت عمومی مردم در انتخابات نشان از وجود مردم‌سالاری در ایران است.

ممتازنیوز: رسانه‌های غربی با انتشار یافتن گزارش‌هایی پیرامون انتخابات ایران اذعان کردند رشد تصاعدی میزان مشارکت عمومی مردم در انتخابات نشان از وجود مردم‌سالاری در ایران است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارش جدید خود پیرامون انتخابات پیش روی کشورمان اذعان کرد: برخلاف آنچه از سوی رسانه‌های مخالف ایران مطرح می‌شود، اکثریت جوانان ایرانی تمایل خود را برای حضور باشکوه در انتخابات اعلام کردند.این روزنامه در یک گزارش میدانی که به سراغ جوانان ایرانی رفته تا با آنان پیرامون انتخابات گفت‌وگو کند، به حضور فعال جوانان در انتخابات پیش روی اشاره کرده است.

در همین حال، پایگاه تحلیلی غربی «المانیتور» نیز در گزارشی که پیرامون انتخابات ایران منتشر کرده، آورده است میزان مشارکت عمومی ملت ایران در انتخابات همواره روندی تصاعدی داشته است.المانیتور با اذعان به وجود مردم‌سالاری در ایران به موضوع برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور به عنوان تبلور این مردم‌سالاری اشاره کرده است.

در گزارش این پایگاه تحلیلی که تحت عنوان «چرا انتخابات شوراها موضوعی مهم در ایران است» از حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در راستای ساماندهی مدیریت شهری و روستایی یاد شده است.پایگاه «المانیتور» در ادامه با اذعان به این مسئله که علی‌رغم تبلیغات جهت‌دار رسانه‌های غربی تصریح می‌کند جمهوری اسلامی ایران خواستار افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در عرصه‌های مختلف است.

این پایگاه تحلیلی غربی با اشاره به حضورگسترده ملت ایران در انتخابات متعدد می‌افزاید: «جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم حضور گسترده مردمی در انتخابات تاکید کرده است.»پایگاه تحلیلی «المانیتور» همچنین به پیشینه برگزاری همزمان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست‌جمهوری در کشورمان می‌پردازد و می‌افزاید: در سال ۱۹۹۹ میلادی با اتفاق نظر شورای نگهبان و وزارت کشور تصمیم به برگزاری همزمان این دو انتخابات مشروط به موافقت رهبر ایران با آن موضوع گرفته شد. 

برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در آن سال افزایش ۹درصدی در میزان مشارکت عمومی در انتخابات در مقایسه با دوره پیشین را نشان داد.پایگاه تحلیلی المانیتور اذعان می‌کند که میزان مشارکت عمومی ملت ایران در انتخابات همواره روندی تصاعدی داشته است.

روزنامه کیهان


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.