نظر شهید آوینی درباره «هور در آتش»

جام جم آنلاین: مراحل ساخت و روند تولید فیلم سینمایی «هور در آتش» ساخته عزیزالله حمیدنژاد روز پنجشنبه ساعت ۱۶ در برنامه «یک فیلم، یک تجربه» نمایش داده می‌شود.

مستند «یک فیلم، یک تجربه» ساخته ناهید دل‌آگاه سلسله برنامه‌ای است که در آن چگونگی ساخت یک فیلم به تصویر کشیده می‌شود. این قسمت از برنامه یک فیلم یک تجربه را الهام حسامی کارگردانی کرده است.

در این مستند عزیزالله حمیدنژاد (کارگردان)، مهدی فقیه (بازیگر)، محسن ذوالانوار (فیلمبردار)، علی کسمایی (مدیر دوبلاژ) و محمدرضا شرف‌الدین (مدیر جلوه‌های ویژه) درباره تولید فیلم «هور در آتش» که در سال ۱۳۷۰ ساخته شده است، صحبت می‌کنند. جواد طوسی و حسین معززی‌نیا نیز در مستند «هور در آتش» به نقد فیلم و بیان نظر و دیدگاه مثبت شهید آوینی درباره این اثر عزیزالله حمیدنژاد می‌پردازند.

برنامه «یک فیلم، یک تجربه» با هدف بررسی ساخت مهم‌ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

جشن آب در شبکه مستند

فیلم مستند «سرود دشت نیمور» ساخته محمدرضا مقدسیان با نگاهی به مراسم جشن آب در نیمور روز پنجشنبه ساعت ۱۸و ۴۵ دقیقه پخش و سپس در «شب‌های مستند» نقد و بررسی خواهد شد.

این فیلم به مدت ۵۵ دقیقه به لایروبی نهر نیمور می‌پردازد و حرکت جمعی مردم برای لایروبی نهر و آیین‌های مرتبط با آن را در چهار بخش لایروبی نهر، مراسم رژه لایروبان، مراسم بیل‌گردانی و بازگرداندن آب به نهر به تصویر می‌کشد.

از دیگر نکات این مستند می‌توان به موسیقی آن اشاره کرد که جزو اولین ساخته‌های محمدرضا درویشی، آهنگساز و پژوهشگر شناخته شده موسیقی اقوام ایران است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.