نفت ایران نقش بسیار مهمی در رشد ژاپن داشته است

نخست وزیر سابق ژاپن تاکید کرد نفت ایران نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی ژاپن داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، کنگره آمریکا تحریم های غیرقانونی جدیدی را برضد ایران به تصویب رساند.

روز سه شنبه نیز باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا تحریم های یکجانبه جدیدی را برضد بانکهای خارجی اعلام کردکه به ایران کمک می کنند نفت خود را بفروشد.

یکی از بانک های چینی نیز مشمول این تحریم ها شده است. چین به شدت از این اقدام آمریکا انتقاد کرده و آن را نقض هنجارهای روابط بین المللی توصیف کرده و تاکید کرده است که این اقدام به روابط آمریکا و چین ضربه می زند.

یوکیو هاتویاما، نخست وزیر سابق ژاپن، نیز در مخالفت با این اقدامات غیرقانونی آمریکا سخن گفته است. 

هاتویاما در گفتگوی اختصاصی با پرس تی وی گفت: تحریم ها برضد ایران ادامه دارد. این تحریم ها برای ما مطلوب نیست. ژاپن باید به سختی بکوشد تا این مشکل را حل کند ونه اینکه فقط از غرب بخواهد راه حلی برای این مشکل پیدا کند. ژاپن باید خودش را بازیگر این عرصه تلقی کند و نه اینکه فقط تماشاچی باشد. ژاپن باید برای سخت تلاش کند تا راه حلی برای این مساله پیدا شود.نفت خام ایران برای ژاپن بسیار حائز اهمیت است. درواقع، نفت عامل اصلی رشد اقتصادی ژاپن است. این سخن اغراق نیست اگر بگوییم نفت خام ایران ، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی زیاد ژاپن ایفا کرده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.