نقشه‌های گوگلی در سایت و وبلاگ

جام جم آنلاین: امروزه سایت‌های بسیار زیادی با کمک سرویس نقشه گوگل (Google Map) اطلاعات تماس و آدرس خود را در بخش تماس با «مای سایت» یا «وبلاگ خود» قرار می‌دهند که به کمک این آدرس‌های پویا و زنده کاربران می‌توانند براحتی مکان‌های موردنظر را پیدا کرده و به آنها مراجعه کنند.

استفاده از سرویس نقشه گوگل و افزودن آن به سایت، وبلاگ یا هر صفحه وب دیگر بسیار ساده است. چنانچه شما هم به انجام این کار علاقه دارید و می‌خواهید علاوه بر نوشتن آدرس در بخش اطلاعات تماس سایت یا وبلاگتان، نقشه مربوط به آدرستان را نیز در آن قرار دهید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

۱ـ ابتدا با مراجعه به لینک زیر وارد سرویس نقشه گوگل شده و آدرس موردنظرتان را در آن مشخص کنید:

http://maps.google.com

۲ـ چنانچه بخش سمت چپ نقشه را مشاهده نمی‌کنید، روی علامت پیکان کوچکی که در سمت چپ ـ بالای نقشه وجود دارد کلیک کنید تا بخش سمت چپ نقشه نیز نمایش داده شود.

۳ـ کنار همان آیکون پیکان، آیکون کوچکی به شکل زنجیر وجود دارد و لینک نامیده می‌شود. روی آن کلیک کنید.

۴ـ حالا می‌توانید از پنجره به‌نمایش درآمده کدهای موجود در کادر Paste HTML to embed in website را کپی کرده و در وبلاگ یا سایت خود قرار دهید.

همچنین اگر بـــــخواهید اندازه نقـــــشه را نــــیز تغییر دهید می‌توانید روی گـــزینه Customize and preview embedded map از همین بخش کلیک کنید و در صفحه جدید تغییرات دلخواهتان را اعمال کرده و پس از آن کدهای مربوط را به صفحات وب خود انتقال دهید.(جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.