نقش انکارناپذیر آمورش و پرورش در سلامت جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم بیست و چهارمین کنگره بین المللی بیماری های کودکان از نقش آموزش و پرورش کشور در ارتقاء سطح سلامت سخن گفت: و آن را انکارنشدنی دانست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این خصوص گفت: نکته مهمی که باید در اینگونه کنگره ها به آن اشاره شود، مسئله آموزشی در کشور است.

وی افزود: ما در میان شاخص هایی که در سلامت جامعه مؤثر است باید به مسئله آموزش توجه کنیم چرا که این مسئله بطور غیر مسقیم در سطح سلامت کودکان ما تأثیر دارد و می تواند به حل مسائل بیماری های مزمن و غیر مزمن در کودکان به پزشکان ما یاری برساند.

لاریجانی تصریح کرد: آمار آموزش ابتدایی در کشور ما ۹۶ درصد است که این آمار در سطح راهنمایی به ۸۷ درصد و آموزش متوسطه به ۷۳ درصد رسیده است، این نشان دهنده گستره وسیع آموزش در کشور است و اگر ما به سلامت کودکان کشور و ابعاد مختلف آن توجه داریم باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تأکید کرد: در بحث تأمین سلامت جامعه و کودکان فقط بیمارستان ها نیستند که نقش دارند بلکه نظام درست آموزش و پرورش نیز تأثیر مهمی دارد و می تواند کمک زیادی به عرصه پزشکی بکند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.