اعتبار ۷ میلیاردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

اعتبار ۷ میلیاردی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

جام جم آنلاین: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که اعتبارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش امسال به هفت میلیارد تومان افزایش یافته، از توزیع ۹۶۰ هزار نشریه در مدارس طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حوزه سلامت برنامه‌های جدیدی برای مدارس با هدف آگاه‌سازی دانش‌آموزان از خطرات آسیب‌های اجتماعی تدارک دیده شده که مهم‌ترین آن اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان و والدین و آگاهی آنها از آسیب‌های اجتماعی احتمالی در جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که باید دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی احتمالی در جامعه واکسینه شوند، گفت: هر ساله ستاد مبارزه با مواد مخدر مبلغی را برای این منظور به آموزش و پرورش اختصاص می‌دهد که این اعتبار امسال افزایش یافته است.

هاشمی تصریح کرد: مباحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گذشته در قالب پیشگیری‌های نوین ویژه والدین و اولیای مدارس انجام می‌شد که بازتاب خوبی را در مدارس داشت.

وی افزود: ارتقای سلامت دانش‌آموزان بویژه سلامت دهان و دندان آنها نیز از برنامه‌هایی است که طبق روال سال‌های گذشته انجام می‌شود و همچنین توسعه مدارس مروج سلامت و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در بین دانش‌آموزان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، صدور شناسنامه سلامت، آموزش همسالان، ارتقای بهداشت محیط مدارس از جمله لوله‌کشی صابون مایع و تشکیل اتاق‌های بهداشت استاندارد از برنامه‌های دیگری است که برای سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های امسال آموزش و پرورش ساماندهی بوفه‌های مدارس و توجه به تغذیه سالم و استاندارد دانش‌آموزان است که در دفتر سلامت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فعلی حوزه سلامت کمبود مربیان بهداشت است و چنانچه مجوز جذب ۵۰۰۰ نفر مربی بهداشت صادر شود، بخش زیادی از مشکلات این بخش حل خواهد شد، زیرا در این حوزه به نیروهایی متخصص نیاز داریم.

به گفته معاون سلامت و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش، در حال حاضر به ازای هر ۷۵۰ دانش‌آموز یک مربی بهداشت وجود دارد اما با وجود نیروهای متخصص در حوزه بهداشت، برنامه‌های سلامت دانش‌آموزان ارتقا خواهد یافت.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.