نقش بی بدیل کتاب در فرهنگ سازی

۱۰م آذر ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اداره ارشاد استان کرمانشاه، سید محمد حسینی شامگاه پنج شنبه در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان کرمانشاه که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین در محل دائمی نمایشگاههای کرمانشاه برگزار شد ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه این اتفاق بزرگ فرهنگی را فرصت مغتنمی برای آشنایی همگان با کتاب و افزایش سرانه مطالعه در کشور عنوان کرد.

وی گفت: نمایشگاه کتاب نباید صرفاً محل درآمد اقتصادی باشند بلکه با فعالیت های ایجابی فرهنگی و هنری و مسائل فرهنگی برغنای آن افزوده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در منطقه و جهان اسلام از جایگاه خوبی برخورداریم، افزود:نیاز است با تلاش مضاعف بر رشد و پویایی آن و دستیابی به رتبه های اول جهانی تلاش کنیم.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه رشد و پویایی هر جامعه ای بستگی به میزان مطالعه آن جامعه دارد، تصریح کرد: دستیابی بر عرصه های مختلف علمی، فناوری، دانشی، تکنولوژی، هسته ای و …در سایه مطالعه، کتاب وتلاش متخصصان و اندیشمندان ایران به دست آمده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای مختلف به ویژه هنر در صددند چهره مسلمانان را خشن و جنگ طلب ارائه دهند، تاکید کرد: امروز نیاز است دست در دست هم برای مقابله و مبارزه با دشمنان با افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی تلاش مضاعف شود.

حسینی افزود: ما با معرفی فرهنگ خود به جهانیان ثابت کرده ایم که دارای پیشینه درخشان بوده و اهل منطق و استدلال و گفت و گوی مسالمت آمیز و زندگی صلح آمیز با ملت های مختلف هستیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: ما وارث مکتبی هستیم که معجزه آن کتاب است لذا باید به آنچه داریم اکتفا نکنیم و با تلاش و کوشش فراوان سرانه مطالعه برداشته شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) از سوی آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و از اهالی فرهنگ و هنر خواست با ابراز هنر در معرفی چهره نورانی پیامبر عظیم الشان و آموزه های ناب محمدی به جهانیان تلاش کنند.

به گفته حسینی متاسفانه دشمنان اسلام از هنر برای تحریف تاریخ و توهین به دیگران به ویژه ادیان الهی و تفرقه افکنی میان پیروان ادیان الهی استفاده می کنند.

وزیر ارشاد در ادامه به حمایت وزارت ارشاد از تولید و ارائه آثار ارزنده و ارزشی و فاخر در زمینه دفاع مقدس، معرفی چهره پیامبر (ص) و معرفی فرهنگ ناب محمدی و فرهنگ اصیل ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: نیاز است امروز با استفاده از کتاب و هنر آموزه های اسلامی و ناگفته های هشت سال دفاع مقدس به همگان معرفی و تبیین شود.

در ادامه این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق استاندار، مدیر کل ارشاد کرمانشاه و جمعی از مسئولان استانی از بخش های مختلف هشتمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند امور این نمایشگاه قرار گرفت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.