نقش تعیین‌‌کننده بسیج اساتید در احیای تمدن اسلامی با ابزار اخلاق

اردیبهشت ۱۴۰۳

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان بوشهر اخلاق را یکی از مهم‌ترین ارکان تمدن اسلامی دانست و گفت: امروز باید به مقوله اخلاق در احیای تمدن اسلامی توجه بیشتری کنیم و نقش بسیج اساتید در احیای این امر مهم می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی  چهاردهمین همایش اساتید بسیجی دانشگاه‌ و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور، آیت‌الله صفایی بوشهری در روز دوم اجلاس سراسری بسیجیان اساتید کشور در حضور جمع کثیری از اساتید بسیجی کشور در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: امروز باید به مقوله اخلاق در احیای تمدن اسلامی توجه بیشتری کنیم و نقش بسیج اساتید در احیای این امر مهم می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

وی با تاکید براینکه امروز دانشمندان جهان اسلام باید به دنبال شکستن انحصارهای علمی در علوم راهبردی باشند، تصریح کرد: دانشمندان جهان اسلام باید دستاوردهای علمی خود را با مبانی اخلاق در جهان گسترش دهند.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه تمدن اسلامی دارای چهار ضلع است و تمامی ارکان آن دارای ارتباط می‌باشند، افزود: نظام معرفتی جامعه، مدیریت سیاسی کشور، نهادینه شدن مبانی اخلاقی و نقش مردم از اضلاع تمدن‌های اسلامی است.

وی اخلاق را یکی از مهم‌ترین ارکان تمدن اسلامی دانست و گفت: اخلاق نمایانگر چشم‌انداز ظهور علم و تولید فکر است و امروزه می‌توان چالش‌های اخلاقی را در دنیا به راحتی احساس کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر انقلاب اسلامی ایران را در جهان طلوع تجلی اخلاق دانست وخاطرنشان کرد: تشکل‌هایی مانند بسیج اساتید باید دانش را به مدار اخلاق برگردانند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.