نقش رسانه‌های غربی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

۱۶خردادماه،

باشگاه خبرنگاران با موضوع نقش رسانه‌ها در انتخابات ایران، گفت‌وگوهایی را با فعالان دانشجویی و اساتید دانشگاهی کشور انجام داده، که در گزارش زیر چکیده‌ای از این گفت‌وگوها را می‌خوانید.

خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با موضوع نقش رسانه‌ها در انتخابات ایران، گفت‌وگوهایی را با فعالان دانشجویی و اساتید دانشگاهی کشور انجام داده، که در گزارش زیر چکیده‌ای از این گفت‌وگوها را می‌خوانید.

نیازی: لزوم وحدت و انسجام داخلی رسانه‌ها و مسئولان در امر انتخابات
“عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی” گفت: مسئولان برای موفقیت در انجام وظایف خود در انتخابات ریاست‌جمهوری به شدت نیازمند راهنمایی و همکاری‌های صمیمانه با رسانه‌ها و مطبوعات می باشند.

گودرزی: رسانه‌های داخلی با اطلاع‌رسانی دقیق مجال دروغ‌پردازی به بیگانگان ندهند
“معاون سیاسی بسیج دانشجویی” گفت: رسانه‌های داخلی با اطلاع‌رسانی دقیق و پوشش خبری سریع و همه جانبه، مجال دروغ‌پردازی و استفاده از خلاءهای خبری را از رسانه‌های بیگانه سلب کنند.

بقایی: رسانه حلقه ارتباط میان مردم و کاندیداها است
عضو جامعه اسلامی داشگاه تربیت دبیر شهید رجائی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات داخلی بایستی به مثابه حلقه ارتباط میان مردم و نامزدهای انتخاباتی باشند تا بدین طریق با آگاهی بخشی به مردم در انتخاب فرد اصلح نقش آفرینی کنند.

علیرضایی: برخورد رسانه‌های غربی علیه “انتخابات” دخالت در امور کشور است
یک استاد دانشگاه گفت: رسانه‌های داخلی باید با اطلاع‌رسانی دقیق، تبلیغات منفی رسانه‌های غربی را خنثی و آگاهی‌های لازم را در خصوص انتخابات و برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری به مردم ارائه دهند تا زمینه برای سوء‌استفاده دشمنان نظام فراهم نشود.

روستاآزاد: دشمن با تبلیغات منفی خود علیه ایران خواهان استحاله نظام از دورن است
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: دشمن در برنامه‌‌ها و هجمه‌های تبلیغاتی علیه ایران، خواهان استحاله نظام از داخل است و در انتخابات ریاست‌جمهوری خواستار روی کار آمدن کسانی است که با اعتقادات و اهداف آنها سازگاری داشته باشد.

محمدی‌راد: ضرورت تثبیت نگاه قیاسی به دستاوردهای نظام
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران گفت: نباید به نظام نگاه تک بعدی و استقرایی داشته باشیم، بلکه باید با یک رویکرد قیاسی، در جهت پیشرفت ایران اسلامی گام بر‌داریم.

جمدی: عملکرد رسانه‌ها در رونق بخشیدن به انتخابات موثر است
“دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان”با بیان اینکه رسانه‌های جمعی در رونق بخشیدن به انتخابات نقش بسزایی دارند، گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق می‌توانند چهره‌های مومن و انقلابی را در سطح جامعه معرفی و مسیر درست را برای معرفی کاندیداها به مردم نشان دهند.

ساجدی: رسانه‌ها به عنوان هدایتگر مردم در انتخابات عمل می‌کنند
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه رسانه‌ها هدایتگر مردمند گفت: رسانه‌ها باید در گزارش خبرها خود به ارزش اطلاعاتی آن توجه کنند، چرا که با انعکاس نادرست خبر، ناخواسته سبب تخریب و یا اعتلای یک جریان خاص می‌شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.