نقش زنان دانشمند مسلمان در پیشبرد علوم و فناوری

۲۲م آذر ،

فاوانیوز: همایش بین المللی «نقش زنان دانشمند مسلمان در پیشبرد علوم و فناوری» با حضور۲۰میهمان خارجی آغاز شد.

به گزارش فاوانیوز به نقل از خبرگزاری مجازی صدا و سیما، رییس دانشکده الهیات دانشگاه تهران در این همایش با اشاره به این که از بین بردن القائات و تفکرات غلط دربارهٔ جایگاه زن در اجتماع از اهداف برپایی این همایش دو روزه است؛ گفت : این نکته باید برای جهانیان تبیین شود که ملاک برتری از نظر خداوند متعال مرد یا زن بودن نیست، بلکه تقوا و پرهیزگاریست.

سید محمد رضا امام افزود: نظر اسلام در خصوص مقام زن با آنچه در غرب به آن نگریسته می گردد قابل مقایسه نیست و آیات متعدد قرآن نیز از مقام متعالی زن در کنار مرد سخن می گوید.

در ادامه، خانم ماهروزاده رییس شبکه زنان دانشمند جهان اسلام و دبیر علمی همایش دربارهٔ محورهای همایش گفت:‌ جایگاه زن مسلمان در علم و تکنولوژی، توسعه سرمایه انسانی زن در علم و تکنولوژی در کشورهای اسلامی و نقش علم و تکنولوژی در توانمندسازی زنان، وضعیت زنان در آموزش عالی، جایگاه زنان در پژوهش و تولید علم، جایگاه علوم همگرا در توسعه کشورهای اسلامی، نقش زنان در تاریخ علوم در کشورهای اسلامی و نقش فناوری اطلاعات، فرصت ها و تهدیدها از جمله محورهای این همایش است.

همچنین عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و دبیر اجرایی این همایش گفت: نشان دادن چهره واقعی زن مسلمان در عرصه اجتماع، علاوه بر نقش مادری و همسر بودن از اهداف اصلی برپایی این همایش است.

محمود واعظی با بیان این که امام راحل در رهنمودهایشان؛ جایگاه واقعی زن مسلمان را به عنوان یکی از دو بال دستیابی به تمدن اسلامی تبیین کرده اند ابراز امیدواری کرد؛ همایش بین المللی «نقش زنان دانشمند مسلمان در پیشبرد علوم و فناوری» بتواند در نشان دادن چهره واقعی زن مسلمان در عرصه علم و فناوری موفق باشد و بتواند موفقیت ها و دستاوردهای حضور زنان اندیشمند مسلمان را به جهانیان معرفی کند.

همایش بین المللی «نقش زنان مسلمان دانشمند در پیشبرد علوم و فناوری» به همت شبکه زنان دانشمند جهان اسلام و دانشگاه تهران و با همکاری علمی دانشگاه الجزایر در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.