نمایشگاه بین المللی واردات چین برگزار شد

خبرگزاری آریا- نمایشگاه بین المللی واردات چین در فروردین ماه (۲۹ الی ۳۱ مارس ۲۰۱۲ ) با میزبانی اتاق تجارت بین الملل چین و دولت خلق ایالتی جیانگسو به مدت ۳ روز برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، این نمایشگاه، اولین نمایشگاه واردات چین در سطح ملی بود و فرصتی مناسب را برای جستجو، بازاریابی و تبلیغات محصولات و فناوری ها در چین، به خصوص در زمینه های تجهیزات فنی، فناوری اطلاعات، صنایع دوستدار محیط زیست  و کالاهای مصرفی فراهم آورد.
برنامه های جانبی نمایشگاه نیز شامل نشست ها، سمینارها و …  موقعیت مناسبی را در راستای ارتقای کسب و کار شرکت کنندگان در بازار چین فراهم آورد. برگزارکنندگان این نمایشگاه بانک اطلاعاتی از حدود ۱۰۰٫۰۰۰ واردکننده چینی را در اختیار دارند که از آن طریق می توانند واردکنندگان و خریداران بالقوه را با شرکت کنندگان هماهنگ کنند.
حوزه های نمایشگاه:
نمایشگاه در ۴ حوزه فعالیت داشت:
۱٫ فناوری های نوین و تجهیزات؛
۲٫ فناوری اطلاعات؛
۳٫ تجهیزات با فناوری دوستدار محیط زیست، مواد نوین و دیگر محصولات دارای فناوری پیشرفته؛
۴٫کالاهای مصرفی.

تاریخ ۱۰/۱/۹۱  (روز اول نمایشگاه)

در روز افتتاحیه آقایان مهندس غفوری فرد (مدیریت توسعۀ صادرات فناوری)، دکتر نظری (مدیرعامل شرکت رایمند)، دکتر راشدی (ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران)، مهندس موسی زاده (مدیریت شرکت بصیر)، قاسم جعفری (کارشناس ستاد نانو)، مسعود کاظمی (کارشناس ستاد نانو)، سیدمهدی حافظ(کارشناس شرکت رایمند توسعه صادرات فناوری)، مهندس فراهانی (وابسته علم و فناوری مرکز) و خانم باقری پور (مدیر مرکز تجاری سازی و انتقال فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران) در محل نمایشگاه حضور داشتند.
در این نمایشگاه بسیاری از برندهای معروف از کشورهای مختلف دنیا در قالب ۴ سالن مجزا حضور یافته بودند.
کشورهای حاضر در نمایشگاه:  ایران، کره، کانادا، ژاپن، بلژیک، آلمان، انگلستان، استرالیا، مالزی و …

تاریخ ۱۱/۱/۹۱ (روز دوم نمایشگاه)
   در این روز  غرفۀ ایران مورد بازدید بسیاری از بازدیدکنندگان از بخشهای دولتی و خصوصی چین و همچنین رسانه های  داخلی  و خارجی قرار گرفت.  

تاریخ۱۲/۱/۹۱ (روز سوم نمایشگاه)
در این روز نیز بازدید خوبی از نمایشگاه انجام شد  و به دلیل آخرین روز بودن ، بازدیدکنندگان تا آخرین ساعات درنمایشگاه حضور داشتند.

 اهم موارد مطرح شده   در  همایش  توسعه تراز تجاری:
در این همایش که روز دوم نمایشگاه برگزار  شد  ونگ شوون ، ریاست دپارتمان تجارت خارجی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که امسال چین ساختار واردات محصولات را بهبود خواهد بخشید و سهم واردات کالاهای مصرفی را افزایش خواهد داد. ایشان اظهار داشت که در گذشته سهم عمده  واردات چین را  کالاهای میانی، معدنی و  ذخیره ای تشکیل می داد و امسال چین به واردات کالاهای مصرفی، سرمایه ای و قطعات کلیدی روی خواهد آورد. این موضوع به این علت است که ورود کالاهای سرمایه ای، به خصوص قطعات کلیدی بدون شک باعت ارتقای صنایع چین خواهد شد  و  بازده سرمایه گذاری و رقابت پذیری صنایع را تقویت می کند. افزایش واردات  کالاهای مصرفی به چین نیز  علاوه بر   رقابت پذیر شدن  بازار  کالاهای مصرفی تولید داخل،  تقویت کیفیت و سلامت مصرف، آسایش و حق انتخاب مشتری را افزایش  می دهد  و  ساختار مصرف را بهبود می بخشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.