نمایش ماکت خودرو در کوشک احمدشاهی

چهارشنبه ۱ شهریور – ۰۵:۰۳:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

  یک دستگاه ماکت خودرو مدل ۷۱ H-D شرکت اوپل که کاربرد آموزشی دارد در کوشک احمدشاهی به نمایش گذاشته شد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، معصومه بهرامیان مسئول و امین اموال کوشک احمدشاهی گفت: یک دستگاه ماکت خودرو مدل ۷۱ H-D که کاربرد آموزشی دارد از مخزن کوشک احمدشاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.
وی در خصوص تاریخچه این ماکت خودرو افزود: Emil Hohm که فروشنده و سازنده خودرو اوپل بود سال ۱۹۳۰ در شهر هامبورگ تصمیم به ساخت مدل های آموزشی برای مدارس رانندگی آلمان گرفت.
مسئول و امین اموال کوشک احمدشاهی ادامه داد: تاریخچه ساخت این مدل خودرو سال ۱۹۵۰ بوده است اما زمان طراحی آن براساس طراحی اوپل مدل S 1930 می باشد.
بهرامیان عنوان کرد: با توجه به قابلیت آموزشی این ماکت خودرو قسمت های مختلف یک ماشین شامل موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و سیستم روشنایی نشان داده می شود و نیروی محرکه آن توسط یک موتور الکتریکی تأمین می گردد.
وی گفت: از مهمترین ویژگی های این مدل می توان به برش های عرضی که در روی موتور گیربکس جعبه دنده قرار دارد اشاره نمود.
بهرامیان افزور: جعبه دنده در این مدل خودرو آموزشی توانایی تعویض سه دنده به سمت جلو و دنده عقب را دارا است و تمامی بخش ها در هماهنگی کامل با یکدیگر کار می کنند.
بر اساس این گزارش تولید این مدل خودرو های آموزشی در خلال سال های جنگ جهانی دوم متوقف می شود و پس از جنگ بیش از هزار دستگاه از این مدل ساخته می شود.
لازم به ذکـر است که ابعاد این ماکت خودروهای آموزشی ۳۸۰ میلیمتر ارتفاع، ۳۹۰ میلیمتر عرض و ۱۰۷۰ میلیمتر طول   می باشد.
شایان ذکر است کوشک احمدشاهی یکی از بناهای قاجاری می باشد که جهت خوابگاه ییلاقی احمدشاه در میان باغ نیاوران با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر در ۲ طبقه با سقف شیروانی بنا گردید

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۲۲۱۷۰۳۲۵۰۳۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.