نمایش ماکت اوپل در کوشک احمدشاهی

نمایش ماکت اوپل در کوشک احمدشاهی

نمایش ماکت اوپل در کوشک احمدشاهی

ممتازنیوز: یک دستگاه ماکت خودرو متعلق به شرکت اوپل که کاربرد آموزشی دارد، در کوشک احمدشاهی به‌نمایش گذاشته شد.

معصومه بهرامیان مسؤول و امین‌اموال کوشک احمدشاهی گفت: یک دستگاه ماکت خودرو مدل ۷۱ H-D که کاربرد آموزشی دارد، از مخزن کوشک احمدشاهی در معرض دید عموم قرار گرفت.
او درباره‌ی تاریخچه‌ی این ماکت خودرو، بیان کرد: Emil Hohm که فروشنده و سازنده‌ی خودرو اوپل بود، سال ۱۹۳۰ میلادی در شهر هامبورگ تصمیم به ساخت مدل‌های آموزشی برای مدارس رانندگی آلمان گرفت. تاریخچه‌ی ساخت این مدل خودرو سال ۱۹۵۰ است، اما زمان طراحی آن براساس طراحی اوپل مدل S 1930 است.
بهرامیان اظهار کرد: با توجه به قابلیت آموزشی این ماکت خودرو، قسمت‌های مختلف یک ماشین شامل موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و سیستم روشنایی نشان داده و نیروی محرکه آن توسط یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود.
وی گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل می‌توان به برش‌های عرضی که روی موتور گیربکس جعبه دنده قرار دارد، اشاره کرد. جعبه دنده در این مدل خودرو آموزشی، توانایی تعویض سه دنده به سمت جلو و دنده عقب را دارد و تمام بخش‌ها در هماهنگی کامل با یکدیگر کار می‌کنند.
تولید این مدل خودروهای آموزشی در سال‌های جنگ جهانی دوم متوقف شد و پس از جنگ، بیش از هزار دستگاه از این مدل ساخته شد. ابعاد این ماکت خودروهای آموزشی ۳۸۰ میلی‌متر ارتفاع، ۳۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۰۷۰ میلی‌متر طول دارد.
کوشک احمدشاهی بنایی قاجاری در مجموعه‌ی نیاوران است که برای خوابگاه ییلاقی احمدشاه در میان باغ نیاوران با مساحتی حدود ۸۰۰ مترمربع در دو طبقه با سقف شیروانی بنا شده است.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.