نماینده سوریه در سازمان ملل: گزارش کمیته حقوق بشر نیازمند واقع‌گرایی است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر این که گزارش کمیته حقوق بشر درخصوص سوریه نیازمند به واقع گرایی است، اظهار کرد بسیاری از حقایق در این گزارش معکوس جلوه داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، فیصل الحمودی، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در واکنش به گزارش کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر درخصوص نقض حقوق بشر در سوریه و مسئول دانستن نظام سوریه در قبال این اقدامات، اظهار کرد: در این گزارش بسیاری از حقایق معکوس جلوه داده شده و نیازمند دقت و واقع گرایی بیشتری است.

الحمودی به این مساله اشاره کرد که در این گزارش حرفی از نقش برخی از طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در شدت بخشیدن به ناآرامی های سوریه به میان نیامده است، در حالی که آنها با اقدامات تحریک آمیز رسانه‌ای، حمایت مالی، آموزش مزدوران و اعزام اعضای القاعده به سوریه آتش ناآرامی‌ها در کشور را شعله‌ور می‌کنند.

در همین راستا وی منابعی را که کمیته به آن استناد کرده است، غیر موثق دانسته و اعلام کرد که آن‌ها از نظر قانونی درست نیستند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار کرد که در گزارش کمیته حقیقت یاب به مساله نقض حقوق بشر در جلوگیری از پخش شبکه‌های سوری از ماهواره‌‌های عربی پرداخت نشده است.

فیصل الحمودی در ادامه افزود: در گزارش کمیته حقیقت یاب به مساله همکاری سوریه با کمیساریای حقوق بشر و تمام بخش‌های سازمان ملل نیز اشاره‌ای نشده است.

وی با تاکید بر آن که سوریه اکنون درخواست‌های برخی از اعضای شورای حقوق بشر برای سفر به سوریه را بررسی می‌کند، از اشاره نکردن به همکاری سوریه و توجه این کشور به تمام پیشنهادها برای حل بحران انتقاد کرد.

الحمودی هم‌چنین از آن که در این گزارش با هدف بین‌المللی کردن بحران و مداخله نظامی خارجی در کشور به مسائل مثبت سوریه اشاره‌‌ای نشده، انتقاد کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.