نمایندگان ملت ایران iبه شایستگی عمل نکنند، ملت آلودگی‌ را از دامن خود پاک می‌کند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

به گزارش تفسیری حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، iبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری‌، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی با عنوان مجمع صلح و عدالت جوانان با بیان اینکه امروز تلاش‌ برای ساختن ایران یعنی برافراشتن پرچم عدالت، اندیشه و صلح، iبه رفتار و اندیشه عمومی همه ملت ایران و دل و جان جوانان کشور تبدیل شده است، گفت:‌ جوانان ایرانی بالاترین سرمایه ملت ایران و جامعه بشری می باشند و امروز جوانان ایران iبه دنبال استقرار عدالت، پیشرفت، عزت، عشق و انسانیت در همه جوامع می باشند.
 
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: باورم این است که جوانان ایرانی عاشق انسان کامل و امام وقت(عج) بوده و تا استقرار حکومت مهدوی iبه تلاش خود ادامه خواهند کرد.
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ایمان دارم که اگر اشخاصی در کشور باشند که قدر جوانان، عدالت، توحید و عشق را نشناخته و بخواهند مانع حرکت جوانان شوند این جوانان، با ایمان، پاکی و وحدت خود همه موانع را از پیش پا برداشته و ایران عزیز را iبه اوج نقطه عزت و شایستگی می‌رسانند.
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه امروز جوانان کشور راه کمال و شعار ما می‌توانیم را باور داشته و در مسیر حرکت برای پیشرفت و عزت، توقف نخواهند کرد، گفت:‌ جوانان ایران اسلامی امروز با برادری و انسجام در جهت استقرار عدالت، راه نورانی خود را با شجاعت دنبال می‌کنند.
 
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره iبه حضور جوانان و نمایندگان اقوام مختلف کشور در این اجلاس گفت: ما ایران را اولاً بخاطر اینکه سرزمین و وطنمان است دوست داریم و سبب بالاتر، برای دوست داشتن ایران زیبایی‌های فرهنگی و انسانی موجود در ایران زمین است.
 
رئیس‌جمهور با اشاره iبه اینکه هنگامی که از ایران سخن می‌گوییم تنها مقصود ما سخن گفتن از جغرافیا نیست، گفت: ایران یک فرهنگ و شیوه جدید و خاصی از نگاه iبه عالم، انسان و زندگی اجتماعی بوده و در حقیقت ایران iبه معنای فداکاری، شجاعت، عدالت، توحید و تلاش برای سعادت انسان و ایجاد صلح و تقسیم خوبی‌ها با همه انسان‌ها است.
 
احمدی‌نژاد افزود: ایران iبه معنای جوانان عزیز و برومندی است که امروز همچون مشاهیر خود مانند ابن‌سینا، حافظ، مولوی در این کشور زندگی می‌کنند.
 
رئیس‌جمهور با اشاره iبه اینکه ما ایران را iبه خاطر عظمت ها و مردان و زنان بزرگ و پرچمداری این ملت در برقراری عدالت و توحید در جهان دوست داریم، خاطر نشان کرد: ملت ایران در طول تاریخ صرف‌نظر از فراز و نشیب‌های روزگار و خوبی و بدی حاکمان، همواره با یکدیگر متحد بوده و از مرزهای فرهنگی این سرزمین بزرگ صیانت کرده‌اند.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در مسافرت iبه نیویورک در پاسخ iبه برخی خبرنگاران که اصرار داشتند، فضا علیه ایران را ملتهب نشان دهند، از آنان سوال کردم که اصولاً جنگ با ایران iبه چه منظور باید انجام شود و چه کسی جرأت جنگ با ایران را داشته و تصور می‌کند که می‌توان با جنگ این ملت را ساقط کرد، گفت: ملت ایران که شعر، ادب، پاکی، محبت، عدالت، برادری و بسیاری از زیبایی‌های دیگر در ارتباطات و فرهنگ آنها وجود دارد، اهل حمله و تجاوز iبه هیچ کشوری نیستند، اما در دفاع بسیار پیشرفته و قدرتمند بوده iبه‌گونه‌ای که تاریخ نشان داده که هر دستی iبه سمت ایران دراز شود، قطع خواهد شد.
 
احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر کسی در منصب نمایندگی ملت ایران در تراز شایستگی مردم ایران عمل نکند این ملت مانند یک رودخانه عظیم و زلال است که همه آلودگی‌ها، بداخلاقی‌ها و خودخواهی‌ها را از دامن خود پالایش کرده و بیرون می‌کنند.
 
رئیس‌جمهور افزود: ملت ایران iبه دنبال استقرار عدالت، پاکی و صلح در همه جهان است و در این مسیر با مراقبت از خود همه آلودگی‌ها را پاک خواهد کرد.
 
احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دو عنصر، ملت ایران را iبه یکدیگر پیوند داده است، انسان بودن را iبه عنوان اولین عنصر برشمرد و گفت: حلقه اصلی ارتباطی میان جوامع بشری انسان بودن است.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسان ظرفی است که می‌تواند و باید تجلی‌ اسماء الهی باشد، تصریح کرد: انسان دارای ظرفیت تجلی نامحدود صفات و آیات الهی بوده و می‌تواند iبه گونه‌ای عمل کند تا iبه جایگاهی برسد که تجلی همه زیبایی‌ها و صفات خدای متعال شود.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند در فطرت و نهاد انسان استعداد خدایی شدن قرار داده است، گفت: سعادت، کمال، آرامش و رسیدن iبه مقام بندگی مطلق خدا یک مفهوم دارد و آن اینکه انسان خود را تا اوج کمال الهی بالا بکشد و این مأموریت همه انسان‌ها در طول تاریخ و یک سیر کمال بی‌نهایت است.
 
رئیس‌جمهور با طرح این سوال که چگونه می‌شود، راه رسیدن iبه قله‌ها و کمال الهی را شناخت گفت: انسان برای پاسخ iبه این سوال نیازمند شناخت حقیقتی دیگر بنام انسان کامل است.
 
احمدی‌نژاد تصریح کرد: انسان کامل کسی است که همه صفات و زیبایی‌های خدای متعال را در وجود خود متجلی کرده است و اگر بخواهیم iبه حقیقت علم، حکمت، لطف و زیبایی خدا دست پیدا کنیم باید iبه انسان کامل رجوع نماییم چرا که او بالاترین تجلی صفات خدا در زمین و هدایت‌یافته کامل در مسیر مستقیم الهی است.
 
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: بدون انسان کامل آفرینش انسان هستی و توحید، سعادت، عدالت، ایمان و پاکی بی‌معنا است چرا که رمز دستیابی iبه همه اینها انسان کامل است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان مظهر علم، حکمت، مهربانی و لطف خداست، تصریح کرد: همانگونه که خدای متعال، مطلق عالم و حکمت و مهربانی است انسان کامل نیز انسانی‌ترین انسان عالم است.
 
رئیس‌جمهور گفت: انسان کامل متعلق iبه همه بشریت و تنها راه کمال و پیشرفت حقیقی و انسانی شدن واقعی انسان‌هاست.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه در طول تاریخ شیاطین برای منحرف کردن انسان‌ها از مسیر سعادت و کمال پیچیده‌ترین توطئه‌ها را بکار بسته‌اند و سبب غفلت انسان‌ها از انسان کامل شده‌اند، گفت: محال است کسی بدون حرکت در مسیر انسان کامل بتواند ارزش و زیبایی را در زمین احیا کند.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه انسان کامل محور وحدت همه بشریت است، گفت: امروز همه iبه دنبال سعادت، کمال و آزادی می باشند، اما شیاطین بر ذهن و اندیشه برخی اشخاص مسلط شده و خودخواهی‌ها، خودبرتربینی‌ها و سلطه‌طلبی‌ها را در جهان حاکم می‌کنند.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در دنیا اقوام و مذاهب گوناگون در حال تفرقه و جدال می باشند، اظهار داشت: جنگ‌ها، تبعیض‌ها و دشمنی‌ها بخاطر این است که گروهی از انسان‌ها، انسان کامل و حقیقت وجودی او را فراموش کرده و iبه جای روی آوردن iبه او، iبه سلطه‌طلبی و زورگویی روی آورند.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: مرزبندی‌ها، تفرقه‌ها و تقسیم‌بندی‌ها در مسیر رسیدن iبه عدالت و سعادت معنایی ندارد و همه این تعصبات و مرزبندی‌ها از ناحیه غفلت از انسان کامل و پیروی از شیطان است.
 
احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز در جهان عده‌ای برای خود حکومت راه انداخته و ادعاهای سیاسی و مذهبی گوناگون دارند، گفت: آن کسانی که iبه دنبال سعادت بشر می باشند باید در مسیر وحدت و همدلی میان ملت‌ها و گردآوری آنان حول پرچم توحید و عدالت و انسانیت تلاش کنند، نه اینکه iبه دنبال فاصله و ایجاد کینه و درگیری میان انسان‌ها باشند.
 
وی تصریح کرد: امروز هرکس iبه فکر اصلاح جامعه بشری است، راهی جز دعوت ملت‌ها iبه انسان کامل ندارد.
 
رئیس‌جمهور ایران اسلامی را عنصر دوم پیوند و اشتراک ملت ایران عنوان کرد و گفت: همه ما عاشق ایرانیم و ای کاش وقتی برسد که همه اقوام ایرانی در زندگی روزمره و اجتماعی خود با همان سنت‌های زیبا و اخلاق انسانی و مهربانی و لباس‌های محلی خود بتوانند زندگی و فعالیت کنند.
 
در این مراسم پیش از سخنان رییس‌جمهور و آغاز جلسه مشترک هیات دولت با جوانان، ده مرده استاندار لرستان iبه نمایندگی از استانداران سراسر کشور سخنانی ایراد کرد.
 
همچنین قرائت سوگندنامه iبه طور گروهی از سوی جوانان و بیان مطالبات جوانان ایرانی اسلامی جهت طرح در نشست هیات دولت توسط یکی از جوانان از دیگر برنامه‌های همایش صلح و عدالت جوانان بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.