نمایشگاه گنجینه موزه در موزه هنر

موزه هنر امام علی (ع) در راستای گسترش مفاهیم دینی و قدسی هنر معاصر در ماه مبارک رمضان اقدام به رونمایی از بخشی از گنجینه موزه نموده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین گشایش این نمایشگاه که در سه طبقه موزه و در سه بخش تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی است، روز چهارشنبه، ۲۸ تیرماه ساعت ۱۶ با حضور هنرمندان و علاقه مندان برگزار می شود.

طبقه همکف موزه اختصاص به نمایشگاه تصویرگری دینی خواهد داشت و ۲۸ اثر تصویرسازی از هنرمندان معاصر ایران و جهان با مضمون دعا و نیایش در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.

این آثار منتخبی است از آثار دومین جایزه جهانی ادیان توحیدی است که با هدف تقویت آموزه های دینی و بیان ظرفیت های غنی هنر تصویرسازی در تبیین مفاهیم معنوی و تعالیم انبیا برگزار شده است و شامل آثار هنرمندانی از ایران، سویس ترکیه، عراق، ایتالیا، کرواسی، تایوان، روسیه و … خواهد بود.

در طبقه میانی موزه، نمایشگاه مروری بر آثار خوشنویسی استاد حمید عجمی هنرمند معاصر و مبدع خط معلی است که مضمون آثارش قرآنی و دینی  است. تعداد ۷۵ اثر خوشنویسی این هنرمند از گنجینه موزه در قالب خطوط نستعلیق و معلی به معرفی و سیر تطور و تحول آثار و زمینه سازی ابداع خط معلی خواهد پرداخت.

در طبقه فوقانی موزه نیز بخشی از آثار ارزشمند گنجینه موزه شامل ۳۵ اثر با مضامین مرتبط با نام و سیره و آموزه های حضرت علی (ع) در قالب نقاشی، نقاشی دیجیتال و نقاشی خط از هنرمندان معاصر ایران هم چون: حبیب الله صادقی، آیدین آغداشلو، مهدی حسینی، علی وزیریان، مصطفی گودرزی، رضا عابدینی، ابراهیم حقیقی، آنه محمد تاتاری و هنرمندان دیگر به نمایش درخواهد آمد.

علاقه مندان می توانند  تا ۳۱ شهریورماه برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این برنامه به موزه هنرامام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه و یا  با شماره ۲۲۰۲۴۸۴۸ تماس حاصل نمایند./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.