نمایش ظروف جشن های ۲۵۰۰ ساله در کاخ مالکقرانیه

۲۱ آبان ،

مجموعه ای از ظروف جشن های ۲۵۰۰ ساله در شاه نشین جنوبی حوضخانه کاخ مالکقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این ظروف که به منظور تنوع بخشی به آثار نمایشی موجود در حوضخانه و بازدید عموم علاقه مندان از مخزن کاخ مالکقرانیه خارج شده و در معرض دید قرار گرفته شامل مجموعه ای از ظروف چینی و کریستال همچون انواع ظروف سرو غذا و گیلاس است که به طور اختصاصی به مناسبت جشن های ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران توسط کارخانه رزنتال آلمان طراحی و ساخته شده اند.
در طراحی بعضی از این ظروف از نقوش و تزئینات معماری مکان هایی چون خانقاه شهر نطنز و مسجد مغاک عطار در شهر بخارا به صورت مطلا استفاده شده است.
همچنین انواع مختلفی از ظروف کریستال و لاله های تراش دار دانه اناری در اتاق کرسی خانه موزه حوضخانه جهت بازدید عموم علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.
شایان ذکر است طبقه زیرین کاخ مالکقرانیه حوضخانه نام دارد که با ویژگی های خاص و منحصر به فردی همچون معماری و گچبری های بسیار بسیارزیبا و اُرسیهای فاخر و ظروف و اشیای بسیار نفیس و گرانبها یکی از زیباترین بخشهای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران است و علاقه مندان جهت بازدید می توانند همه روزه از ساعت ۳۰/۸ تا ۱۷ به این مجموعه واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.