ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای توزیع غذاهای داغ مناسب نیست

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : وزارت بهداشت اعلام کرد ظروف یکبار مصرف پلاستیکی برای توزیع غذاهای داغ مناسب نیست و ظروف گیاهی بهترین نوع برای توزیع نذورات گرم در مناسبت‌های مذهبی است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ شیرین نادری، کارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم، برای حفظ سلامت عزاداران حسینی، از توزیع هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی اجتناب کنند و باید به جای آن، از ظروف یکبار مصرف گیاهی یا کاغذی استفاده شود.

نادری با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه ای رنگ نباید تحت هیچ شرایطی برای توزیع مواد غذایی داغ استفاده شود، اظهار داشت: این نوع ظروف فقط برای مایعات سرد مانند: شربت، شیر سرد و آب مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مواد سمی موجود در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مواد غذایی حل می گردد و پس از ورود به بدن، جذب بافتهای چربی بدن می گردد که بسیار خطرناک است، با تصریح بر لزوم توجه مردم به فرهنگ استفاده از ظروف مناسب خاطر نشان کرد: اگر چه هزینه استفاده از ظروف پلاستیکی کاغذی یا گیاهی نسبت به جنس پلاستیکی بالاتر است اما سلامت اشخاص ارزشمندترین و مهم ترین هدف است.

به گفته این کارشناس بهداشت محیط با توجه به اینکه کشور ما نیز به فن آوری ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی دست پیدا کرده است و این ظروف عاری از هرگونه اثرات مضر و واکنش های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ بوده و در برابر حرارت نیز مقاوم می باشند، پیشنهاد می گردد هیات های مذهبی نیز از این ظروف استفاده کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.