نماینده شهرضا:سعودالفیصل عکس​های کتاب جغرافی مدرسه​اش را دوباره تماشا کند/پرهیز از تداخل کار شعب در اختیارات شورای نگهبان/حاشیه مجلس

به گزارش خبرآنلاین، عوض حیدرپور گفت: سعودالفیصل در مدرسه هم تاریخ نخوانده که به خود اجازه می​دهد جزایر سه​گانه را متعلق به ایران نداند؟ توصیه می​کنم که یکبار دیگر کتاب تاریخ و جغرافیای مدارس را تورق کند و عکس​های نقشه​های آنان را تماشا کند! از کشور عربستان هم می​خواهم که به این وزیر نادان تذکر بدهد.

وی در بخشی از نطقش نیز خطاب به مصطفی​ محمدنجار گفت: وزیر کشور بهتر است برود ببیند دور و برش چه می گذرد و مجموعه تحت مدیریتش با نماینگان چه برخوردی دارند؟

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در تذکری با اشاره به رسیدگی شعب به اعتبارنامه​های ارجاعی اظهار کرد: در جریان رسیدگی به پرونده​ها به جز مستندات شورای نگهبان آیا وظیفه ای برای رسیدگی به مباحث مطروحه داریم؟ آیا مثلا می​توان به جرم غیرانتخاباتی نمایندگان ورود پیدا کرد؟ اگر ما به این مسائل ورود پیدا کنیم آیا بدعت جدیدی نیست و باعث نمی شود که در آینده همه کاندیداها علیه سایرین شکایت کنند؟مباحثی را که شورای نگهبان تایید کرد آیا منتخبان نیز می توانند در آنها ورود پیدا کنند؟

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست بخش پایانی جلسه امروز را بر عهده داشت، گفت: در چارچوب آیین نامه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه ها را بررسی و نظرشان را اعلام می کنند و تنها به مواردی می توانند رسیدگی کنند که به نظر شورای نگهبان نرسیده باشد. از این رو مواردی که شورای نگهبان به آنها رسیدگی کرده قابل بررسی نیست.

مهدی سنایی نماینده نهاوند نیز در تذکری، تشکیل کمیسیون ها را یکی از دغدغه​های اصلی نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: در سایر کشورهای دنیا هیچ مجلسی به اندازه مجلس ایران جلسات علنی ندارد. در بسیاری از کشورهای دنیا مجلس حداکثر در ماه دو جلسه برگزار می کنند که البته این به معنای تعطیلی آن مجالس نیست بلکه آنها کمیسیون های بسیار فعال دارند.

سنایی تاکید کرد: اگر نیاز به قوانین منقح و محکم داریم، باید بیشتر به کمیسیون ها و وجود تخصص در آنها توجه شود.

محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر مهدی سنایی گفت: امیدوارم مجلس نهم در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی نمایندگان مجلس به تصویب قوانین منقح و محکم کمک کند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.