تایید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان

۰۹ام بهمن ،

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در آخرین جلسه اعضای این شورا و همچنین بیش از ۱۴ ایراد بر مصوبه اخیر مجلس دربارهٔ دو یا چند شغله ها خبرداد.

عباسعلی کدخدایی با بیان این که پس از اصلاحاتی که مجلس اعمال کرد؛ مغایرتی در اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوی در جلسه اخیر شورای نگهبان با شرع و قانون اساسی ملاحظه نشده است، گفت: هیات اجرایی مرکزی نیز در این قانون باقی ماند اگر چه ایراداتی را نسبت به اختیارات این هیات داشتیم که مجلس محترم آن ها را اصلاح کرد و مقداری اختیارات این هیات محدود شده است.
کدخدایی هم‌چنین درخصوص طرح مجلس دربارهٔ ممنوعیت عضویت کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی در هیات‌های مدیره با بیان این که تفسیر شورای نگهبان مبنی بر این بوده است که عضویت در شورای نگهبان شغل محسوب نمی شود، گفت: تفسیر شورای نگهبان همچنان بر جای خود باقی است که عضویت در شورای نگهبان شغل نیست. با توجه به این که چنین تفسیری از سوی شورای نگهبان وجود دارد و بارها مطرح شده است ما تعجب کردیم که چطور بحثی را که مربوط به هیات مدیره‌ها و پرداخت‌های آنچنانی که دارند، می باشد به حقوقدانان شورای نگهبان نسبت می دهند.

وی با یادآوری این که ماده ۱۵ طرح مجلس عینا همان چیزی است که پیشتر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسانده بود، افزود: قانونی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است چون با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده بود به مجمع رفت و درمجمع مصوباتی که مربوط به اختلاف شورای نگهبان و مجلس هست محدود به زمان مشخصی است بنابراین نمی‌توانند دوباره آن را اینجا بیاورند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: وقتی این موضوع در آنجا (مجمع تشخیص مصلحت ) مصوب شده است مجلس دیگر نمی تواند وارد این مساله شود. این تفسیر قبلی شورای نگهبان است.این که آقایان اشاره کردند چون ما حقوقدانان شورای نگهبان را گفتیم ایراد گرفته شده است، این طور نیست.

وی افزود: اگر سوابق کار ما را بررسی کنید دو سه مورد دیگر نیز در قبل این مساله مطرح شده بود که ایراد گرفته شد و الان هم بیش از ۱۴ ایراد به مصوبه موسوم به دوشغله بودن گرفته شد که جزئیات آن به زودی اعلام می گردد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.