نماینده منتخب علی​آبادکتول: رئیس مجلس باید قداست قوه مقننه را حفظ کند

نماینده منتخب علی​آبادکتول در گفت​وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی که به اولویت​های کاری مجلس نهم اشاره داشت، از دغدغه​های کلان در سطح ملی و کشور و دغدغه​هایش در حوزه انتخابیه خود یاد کرد و گفت: در سطح ملی و در کل کشور، باید به سخنان مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در زمینه حمایت از کارو سرمایه ملی جامه عمل بپوشانیم. برای این منظور، مجلس نهم باید از واردت بی رویه جلوگیری کرده و طرح​هایی را برای حمایت از دستاوردهای داخلی در دستور کار خود قرار دهد.

او که از نمایندگان استان گلستان است، به دغدغه​های حوزه انتخابیه​اش در دو بخش صنعت و کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: اگرچه استان ما به سرزمین «طلای سفید» شهرت دارد اما بر خلاف توصیه​های موکد امام و رهبری بر لزوم حمایت از تولیدگران و کشاورزان، از ابتدای انقلاب تا کنون ۲۸ کارخانه پنبه در استان گلستان تعطیل شده است.

نوروزی از وعده رئیس جمهور دال بر احیای کارگروه پنبه در استان گلستان یاد کرد که قرار بود در راستای منویات مقام معظم رهبری در عرصه تولید ملی پیگیری شود. اگرچه این موضوع از مصوبات استانی هیات دولت بود و رحیمی معاون اول رئیس​جمهورهم مسئول پیگیری آن بود اما کار به کندی پیش می​رود.

وی از تجهیز آبیاری قطره​ای، زه کشی زمین​های زراعی، تضمین محصولات کشاورزی، تامین کود و بذر گندم و …. به عنوان مهمترین مطالبات کشاورزان منطقه یاد کرد و افزود: نمایندگان باید کمک کنند که بخش کشاورزی کشور قوت بگیرد.

نماینده منتخب مردم علی آباد کتول از نوپا بودن صنعت در حوزه انتخابیه​اش یاد کرد و با بیان اینکه تا مدت​ها به عنوان یک استان «کشاورزی»، مورد بی​اعتنایی در اعطای «صنعت» به این استان بوده​اند، خاطرنشان کرد: البته در دولت هشتم و مجلس ششم پیگیری​هایی انجام شد ولی هم اکنون اغلب شهرک​های صنعتی و بخشی از کارخانجات استان تعطیل است. کما اینکه صنعت پتروشیمی استان گلستان از سال ۸۵ کلنگ خورده اما با ۷۰۰ میلیارد سرمایه و وعده ۵ هزار فرصت شغل، فقط ۲۰ درصد کار رشد داشته است. از این رو باید نقشه کار تدوین شود و مردم، نمایندگان و مسئولان با هم مشکل اشتغال پایدار و مولد را در این منطقه رفع کنند.

وی با اشاره به روند بیکاری رو به رشد در استان گلستان از ویژگی​های گردشگری این استان سخن گفت که مورد غفلت واقع شده است. این در حالی است که استان گلستان که در میان راه مازندارن و خراسان قرار دارد، دارای جاذبه​های گردشگری بسیار است اما با وجود چنین پتانسیلی، سهم استان در گردشگری، یک درصد است. مطمئنا با سرمایه گذاری در این حوزه، می​توان به رونق فضای کسب و کار و اشتغالزاییی پرداخت.

نوروزی که می​گفت در حال بررسی عملکرد مجلس هشتم و هیات رئیسه آن است، در تشریح ویژگی های رئیس مجلس نهم نیز از لزوم حفظ قداست مجلس در دو حوزه قانونگذاری و نظارت یاد کرد و افزود: مجلس به عنوان قوه مقننه باید کارکرد خوبی داشته باشد.

«تبعیت رئیس و هیات رئیسه مجلس نهم از مقام معظم رهبری» و «تلاش برای رفع دغدغه مردم در امور گرانی،  تورم، بیکاری و عدالت خواهی» از دیگر ویژگی​هایی بود که نوروزی برای رئیس مجلس نهم برشمرد و افزود: رئیس و هیات رئیسه مجلس نهم باید نگاهی جامع​نگر به مسائل داشته باشند. مثلا اگرچه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه​ها به عنوان یک قانون خوب، لازم بود اما متاسفانه به دلیل ضعف در اجرا، بخش تولید دچار آسیب​هایی شد. لازم است مجلس نهم با استفاده از نظر کارشناسان و نخبگان دانشگاهی، این نقص را مرتفع کرده و فرصت​های شغلی برای جوانان تحصیل کرده ایجاد کند.

به گفته وی، رئیس مجلس نهم باید در حوزه داخلی و بین المللی، مدیریتی عالی و همگام با رهبر معظم انقلاب داشته و تعامل مثبتی نیز با دولت داشته باشد.

نماینده منتخب علی​آباد کتول در پایان تاکید کرد که دغدغه​هاییش حزبی و سیاسی نیست و معتقد است که باید در چارچوب برنامه ۵ ساله  به مطالبات مردم پاسخ داد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.