نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان از خیرین مدرسه ساز تقدیر کرد

به گزارش ایرنا، آیت الله سلیمانی دوشنبه شب در چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) کسانی را که سرمایه گذاری اقتصادی انجام می دادند تکریم می کردند و این کارشان را جهاد مالی می دانستند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: خیران مدرسه ساز با ساخت مدرسه و انجام کارهای خیر و نیکو نه تنها توشه بزرگی برای آخرت خود ذخیره می کنند، بلکه از برکات فراوان خداوندی در زندگی دنیوی بهره مند می شوند.

وی افزود: ساخت مدرسه، مراکز بهداشتی – درمانی و مسجد از کارهای بسیار نیکو و شایسته و لیاقتی است که خداوند نصیب بندگان خیر و نیکوکار کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: افراد مومن و نیکوکار کارهای مهمی را که انجام می دهند کمترین کار می دانند و بسیاری از خیران به صورت گمنام اقدام به ساخت مدرسه می کنند و حتی حاضر نیستند که نامی از آنان ذکر شود.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: عموم مردم و مسوولان جامعه باید از خیران مدرسه ساز تقدیر کنند و قدر خدمات خالصانه آنان را بدانند و کار نیک و خداپسندانه شان را ارج نهند.

وی افزود: هر کس وارد مکانی می شود که آن را فردی خیر و نیکوکار ساخته است، وظیفه دارد از این حرکت و اقدام شایسته به نیکی یاد کند و آن را مورد تقدیر قرار دهد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: دانش آموزان وظیفه دارند با تلاش مضاعف برای کسب علم و دانش به کار نیک خیران مدرسه ساز پاسخ دهند، زیرا خیران مدرسه ساز به امید اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان ایران اسلامی با فراگیری علم و دانش، آینده درخشانی برای کشور عزیزمان رقم زنند، اقدام به ساخت مدرسه می کنند.

‘رضا حافظی’ رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز در این جشنواره گفت: جامعه خیران مدرسه ساز سراسر کشور با ۴۰۰هزار نفر عضو تنها در سال ۸۹ افزون بر یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه اهدا کردند.

حافظی بیان کرد: انجمن خیرین مدرسه ساز کشور که ۱۵ سال پیش توسط تعداد انگشت شماری از خیران در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) پایه گذاری شد، امروز مفتخر به داشتن بیش از ۴۰۰ هزار نفر عضو است.

وی افزود: تلاش، جدیت و کمک های بی شائبه خیران مدرسه ساز سبب شد که مدارس چهار شیفته کشور امروز یک شیفته شود و در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم مدرسه های زیادی ساخته شده است.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور اظهار داشت: هر سال بر مقدار کمک های خیران برای مدرسه سازی رو به فزونی رفت و از ۱۶ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان در سال ۸۰ و سال بعد از آن به ۱۲۰ میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: در حالی در سال ۸۸ میزان اعتبارات تخصیصی دولت در این بخش ۳۸۶ میلیارد تومان بود، کمک خیران به ۷۴۰ میلیارد تومان رسید و در سال ۸۹ نیز دولت ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد، اما خیران مدرسه ساز یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان کمک برای این کار خیر و خداپسندانه اهدا کردند.

حافظی با بیان خاطره ای گفت: مادر جوان ۲۴ ساله روستایی از استان فارس که فرزندش را در حادثه ساقط شدن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی در خلیج فارس از دست داده بود، اعلام کرد که خون بهای فرزندم را برای ساخت مدرسه هزینه کنید و وقتی مدرسه ساخته شد در مصاحبه ای اظهار داشت اگر تنها فرزندم در آن حادثه به شهادت رسید امروز ۱۲۰ فرزند دارم که در این مدرسه تحصیل می کنند.

رییس جامعه خیران مدرسه ساز کشور بیان کرد: جشنواره خیران مدرسه ساز کشور از ۲۰اردیبهشت ماه جاری از عسلویه آغاز شد و تا ۱۸ خرداد ماه در ۵۵۰ شهرستان کشور برگزار می شود.

در این جشنواره شماری از خیران مدرسه ساز به بیان خاطرات شیرینی از زمان ساخت و بهره برداری مدارس پرداختند.

چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، فرمانداران شهرستان ها زاهدان، هیرمند و زهک، رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، مسوولان و اعضای انجمن های خیرین مدرسه ساز برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان و مدیران آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در مجتمع تفریحی آموزشی فاطمه الزهرا(س) زاهدان برگزار شد. ک/۲

۶۵۳**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۶۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.