نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای دومین بار به سوریه سفر می کند

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز سه شنبه تارنمای ˈسیریا نیوزˈ، ˈمختار لمانیˈ مدیر دفتر ˈاخضر ابراهیمیˈ در دمشق با اعلام این خبر افزود که ابراهیمی در این سفر و در دیدار با مقام های سوریه تحولات اخیر در این کشور را بررسی می کند.

وی افزود: یکی از بزرگ ترین موانع موجود در بحران سوریه عدم اعتماد بین طرفین درگیر در این بحران و متهم کردن یکدیگر به خیانت است.

ابراهیمی پس از استعفای ˈ کوفی عنانˈ نماینده سابق سازمان ملل برای حل بحران سوریه از اول سپتامبر رسما ماموریت خود را برای حل بحران سوریه آغاز کرد.

با توجه به ارایه طرح شش بندی عنان برای حل بحران سوریه بسیاری از طرف ها خواستار ادامه پیگیری این طرح از سوی ابراهیمی هستند.

طرح شش بندی عنان شامل عقب نشینی نیروها و ادوات سنگین نظامی از مراکز شهرها و برقراری آتش بس، مذاکرات سیاسی، ارسال کمک های بشردوستانه، آزادی زندانیان، آزادی عمل گروه ها و اجازه فعالیت رسانه های مختلف در داخل سوریه است.

ابراهیمی پس از سوریه قرار است به لبنان، روسیه و چین سفر و با مقامات این سه کشور درباره بحران سوریه گفت وگو کند.

ابراهیمی پیش از این در اواخر شهریور با سفر به سوریه با ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری، ˈولید المعلمˈ وزیر خارجه و مهاجران و ˈمحمدرضا رئوف شیبانی ˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار کرده بود.

دفتر ابراهیمی در دمشق بعد از اولین سفر وی به سوریه با ۴۰ نفر پرسنل و کارمند ایجاد شد.

اکنون با گذشت ۱۸ ماه از بحران در سوریه بسیاری از طرف ها بر این موضوع تاکید دارند که تنها راه حل بحران این کشور گفت و گو بین طرف های درگیر است.

ˈجهاد اللحامˈ رییس مجلس سوریه نیز امروز در افتتاحیه اولین جلسه از دور عادی دوم آن تاکید کرد که گفت و گو تنها راه حل بحران در سوریه است.

خاورم**۱۲۷۵**۱۴۳۶**۲۰۴۷**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.