نماینده کرمان: واردات نسبت به زمان مشابه سال قبل، ۱۰ درصد کاهش یافته است

۱۷م آذر ،

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه حمایتی صرف را باید به نگاه اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش تبدیل کرد که بزرگترین رویکرد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، “محمدرضا پورابراهیمی” در همایش توانمندسازی و خودکفایی ۴۲۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: اقدامات ارزنده ای در سال های قبل با نگاهی متفاوت در کمیته امداد صورت گرفته که اثرات آن را در میان مدت و بلند مدت شاهد خواهیم بود.

وی افزود: نگاه حمایتی صرف را باید به نگاه اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش تبدیل کرد که بزرگترین رویکرد است و به خوبی پیش می رود.

پورابراهیمی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت کمیته امداد در استان کرمان تاکنون ۵۰ هزار خانوار از خدمات اشتغالزایی این نهاد استفاده کرده اند.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با کمیته امداد در زمینه بحث های اقتصادی بیان کرد: کشور ما و به ویژه استان کرمان ظرفیت های بسیار بسیاری در بخش‌های مختلف دارد که باید با تحلیل ها و نگاه متفاوت در راستای کاهش نرخ بیکاری اقدامات موفق تری انجام شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نتیجه تحریم ها در ۹ ماه قبل کاهش ارزش پول ملی بوده که آثار تورمی بر کشور ناشی از تولیدات داخلی و ورود کالاهای خارجی داشته است.

وی افزود: کاهش ارزش پول ملی سبب افزایش حجم صادرات غیرنفتی و کاهش قابل توجه واردات می گردد، که این امر گامی برای توسعه صادرات و موقعیت تازه تولید و اشتغال به شرط حمایت دولت خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: برای استفاده از این فرصت و بستر جهش اقتصادی دولت باید سرمایه در گردش را در اختیار واحدهای تولیدی گذاشته و گره های بیمه ای و مالیاتی آن ها را رفع کند.

وی اظهار کرد: طی هشت ماه قبل واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشته و کاهش واردات به این معنی است که باید تولیدات داخلی را افزایش دهیم تا جایگزین واردات شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم خواسته دشمن در تحریم ها و ایجاد موانع اقتصادی در کشور، با توجه به ظرفیت های متعدد جمهوری اسلامی، این تهدید می تواند به بهترین فرصت برای ما تبدیل شود به شرط اینکه دولت از واحدهای تولیدی حمایت نماید، زیرا این واحدها هزینه تحریم ها را می پردازند و برای موفقیت در همه امور نیازمند وحدت و همدلی هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.