نمایندگان مجلس باید برای بودجه خرید آثار هنری توجیه شوند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

بهروز غریب پور معتقد است؛ نمایندگان مجلس باید برای تصویب بودجه خرید آثار هنری توجیه شوند و تغییری در این رویه بدهند در غیر این صورت با رد شدن این لایحه جز تاسف، دریغ و خسارت عمیق، چیزی وجود نخواهد داشت.

بهروز غریب پور هنرمند باسابقه تئاتر گفت: سال‌ها در پی توجیه و تفسیر طرح بودجه خرید آثار هنریهستم و وقتی در خانه هنرمندان بودم بارها با نمایندگان و کمیسیون فرهنگی مجلس جلسه داشتیم و استدلال ما این بود که با این بودجه به فضای فرهنگی کشور کمک می‌شود و فضا تلطیف خواهد شد و هنرمندان بدون دغدغه به تعهدات و مسئولیت فرهنگی خود در قبال جامعه عمل می‌کنند.

او افزود: بسیار  متاسف‌ام که این قانون هنوز تصویب نشده چون با ردشدن این طرح جز خسارت عمیق به هنرمندان و فضای فرهنگی کشور چیزی به وجود نیامده است.

این هنرمند باسابقه تئاتر توضیح داد: کسانی که تاکنون به این طرح رای ندادند یا با هنر آشنا نیستند یا به اهمیت فرهنگ و هنر پی نبردند. در همه دنیا در نظر می‌گیرند که از کل سود و درآمد شرکت‌های دولتی و خصوصی چه مقدار می‌تواند به هنر تعلق بگیرد. بنابراین در کشوری مثل آمریکا بنیادهای راک فلر و فورد با حمایت از تئاتر و سینمای آمریکا سبب می‌شوند که تئاتر و سینمایی آمریکا جهانی شود و درآمدهای کلانی را عاید کشور کند.

او در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید توجیه شوند که تصویب قانون خرید آثار هنری چه فوایدی برای فرهنگ دارد و تغییری در برخورد خود با این طرح بدهند؛ به نظرم در غیر این صورت و در پی رد کردن این لایحه جز تاسف، دریغ و خسارت عمیق چیزی وجود نخواهد داشت. 

 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.