نمی‌دانیم سفرهای خارجی با ممنوع اعلام شدن تبلیغ آنها کم شده یا خیر

احسان الله حجتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی درباره ممنوعیت تبلیغ سفرهای خارجی گفت: هدف از این مصوبه، ساماندهی تبلیغات محیطی بود و شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد که تبلیغات محیطی سفر به کشورهای خارجی که از طریق بیلبورها و بنرها صورت می‌گیرد، ممنوع است.

وی افزود: مسلماً شورای فرهنگ عمومی به دنبال کاهش میزان سفرهای خارجی نیست؛ چون به هر حال روش‌های دیگری هم برای تبلیغ هست که در مصوبه شورای فرهنگ عمومی نیامده است. بنابراین همانطور که گفتم در این مصوبه تنها ساماندهی تبلیغات محیطی مد نظر بوده و نه چیزی بیش از این.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما آمار خاصی از اینکه سفرهای خارجی با ممنوع شدن تبلیغات محیطی آنها کم شده یا خیر، نداریم و تنها موظفیم این مصوبه را عملیاتی کنیم و در سطح شهرهایمان به اجرا درآوریم.

حجتی گفت: با توجه به اینکه باید هر سه ماه یک بار گزارشی از عملکردمان را در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور به این شورا ارائه کنیم، به احتمال زیاد اطلاعات مربوط به افزایش یا کاهش این سفرها جمع آوری و در این جلسه ارائه می‌شود.

شورای فرهنگ عمومی چندی پیش به استناد سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی و در راستای مصوبه «تبلیغات محیطی کالا و خدمات» مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری در راستای تحقق این شعار و جذب و تثبیت منابع مالی داخلی و همچنین ایجاد فرصت برای شناساندن مناظر طبیعی و جاذبه‌های ناب گردشگری و جذب گردشگر در داخل کشور، ماده واحده «ممنوعیت تبلیغ سفرهای خارجی از طریق تبلیغات محیطی» را تصویب کرد.

این ماده واحده به منظور گسترش و ترویج فرهنگ گردشگری داخلی و تقویت و کمک به زیرساخت‌های صنعت تبلیغات و گردشگری کشور تصویب شده و در آن سفرهای مذهبی از این قاعده مستثنی شده‌اند. همچنین تبصره یک این ماده واحده اعلام می‌دارد که سفر حج و زیارت مزار امامان معصوم (ع)، مشمول این ماده نیست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.