نهایی شدن ارزیابی عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال ۹۰

نهایی شدن ارزیابی عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال ۹۰

نظام ارزیابی عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران، بر اساس برنامه‌های تدوین شده و با توجه به شاخص‌های عمومی و اختصاصی تعریف شده نهایی و ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، سیدهاشم تقوی، – مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان فناوری اطلاعات ایران – با بیان این مطلب اظهار کرد: برای این منظور،‌ روش اجرایی مناسب در راستای تشریح اقدامات لازم جهت اجرای برنامه ارزیابی عملکرد سالانه در ابعاد شاخصهای عمومی و اختصاصی مصوب معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و بر اساس آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی مواد ۸۱و۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری طراحی و اجرایی شد.

وی با بیان این که تدوین برنامه راهبردی و به تبع آن اهداف عملیاتی و سالیانه، اولین و مهم‌ترین گام استقرار نظام مدیریت عملکرد محسوب می‌شود،‌ تصریح کرد: در این رابطه هیات مدیره سازمان با در نظر گرفتن برنامه‌های توسعه، برنامه‌های اجرایی دستگاه، تکالیف و مأموریت‌های تعیین شده از سوی مراجع ذیصلاح و اقدامات بهبود بر اساس نتایج حاصل از ارزیابی سال قبل، برنامه راهبردی و اهداف عملیاتی سالیانه سازمان را در ابعاد عمومی و اختصاصی به صورت سندی مدون تهیه و به تمام واحدهای تابعه ابلاغ کرد.

مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد شیوه عملیاتی این ارزیابی را بر اساس روش اجرایی کنترل مستندات و سوابق کیفیت عنوان کرد و گفت: آیین نامه اجرایی نظام مدیریت عملکرد مواد ۸۱ و۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری،‌ دستورالعمل اجرایی استقرار نظام مدیریت عملکرد و تصویب نامه شورای عالی اداری از جمله اسناد بالا دستی مورد توجه در این ارزیابی محسوب می شود.

وی با اشاره به شاخص‌های عمومی نظام ارزیابی عملکرد سازمان ادامه داد: استقرار و توسعه دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح ساختارها و تمرکز زدایی، استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقاء بهره وری، توانمندسازی منابع انسانی و خدمت‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع از جمله محورهای اصلی شاخص‌های عمومی مدنظر در این حوزه محسوب می شود.

سیدهاشم تقوی درباره شاخص‌های تخصصی نیز تصریح کرد: از جمله شاخص‌های تدوین شده در این حوزه می‌توان به پایش وضعیت شاخص‌های توسعه فاوای کشور، ایجاد و راه‌اندازی مراکز داده استانی و تدوین استانداردها در حوزه فاوا اشاره کرد.

وی تاکید کرد: درباره مکانیزاسیون سیستم نیز اقدام‌های موثری صورت گرفته که تا پایان تابستان سال جاری پیاده سازی خواهد شد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.