نوای موسیقی نظامی در زیرگذر برج میلاد پیچید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

در سومین روز جشنواره موسیقی مقاومت/

ارکستر دانشگاه علوم انتظامی شامگاه جمعه ۲۵ مرداد برای جمعیت انبوه حاضر در فضای باز برج برنامه اجرا کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از هنرآنلاین، سروان فاضل عالیشان؛ سرپرست گروه موزیک دانشگاه علوم انتظامی که شامگاه جمعه در زیرگذر برج میلاد موزیک اجرا کرد، در گفت‎وگو با خبرنگار ستاد خبری پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت گفت: در اجرای امشب ما قطعاتی مانند سرود ملی، سرود ارتش جمهوری اسلامی، مارش ایروانی، سرود آزادی تنظیم سینا ذکایی و به خوانندگی مهدی اعتباری، مارش پیروزی ساخته آقای دلبری و سرود ایران مرحوم محمد نوری به خوانندگی داودد شایسته را برای مردم نواختیم. گروهی که این قطعات را نواخت شامل ۳۵ نفر نوازنده و ۲۵ نفر خواننده کر است.

وی دربارهٔ جشنواره مقاومت و حضور این گروه در سومین روز جشنواره نیز اظهار کرد: این جشنواره برای پاسداشت عزیزانی که هشت سال دفاع مقدس از جان و دل مایه گذاشتند برگزار شد. اگر ما ذره‌ای ایثار آنان را با این اجرا بتوانیم جبران کنیم کار بزرگی کرده‎اند.

رهبر ارکستر دانشگاه علوم انتظامی همچنین دربارهٔ واکنش مردم عادی که در فضای باز برج میلاد حضور داشتند نیز گفت: بازخورد مردم خوب بود و می‎توانم بگویم نوعی شور جنگی به مردم دست داد. البته موسیقی نظامی باید شور جنگی در مردم ایجاد کند. به عنوان رهبر یک ارکستر نظامی می‎دانم که این موسیقی باید در شنونده شوری خاص ایجاد کند و اگر ما نتوانیم این هیجان را در شنوندگان پدیدآوریم موفق نخواهیم بود. البته باید تماشاگران نظر دهند که دریفات لازم را از این موسیقی داشته‎اند یا خیر.

عالیشان دربارهٔ سطح آهنگسازی برای موزیک نظامی نیز اظهار کرد: در زمینه آهنگسازی موسیقی‎دانان بزرگی داریم؛ استاد نعمتی، ضرابی، کردبچه از جمله این اشخاص می باشند. متاسفانه این استادان بازنشسته شده‌اند و گرچه هنوز هم آهنگ می‎سازند اما چون توجهی به آنها نمی‎شود بیشتر مشغول برگزاری دوره‎های آموزشی و کارهایی مانند این می باشند.

وی دربارهٔ آموزش موسیقی به نظامیان نیز گفت: حقیقت این است که اهمیت چندانی به آموزش دانشگاهی در زمینه موسیقی به اشخاص نظامی داده نمی‎شود. حتی مدت زمان آموزش سربازان نیز به کمتر از نصف کاهش پیدا کرده است و این مسئله سبب افت کیفیت گروه‎های موسیقی نظامی می‎شود.

رهبر گروه موزیک دانشگاه علوم انتظامی دربارهٔ دیگر فعالیت‎های یک گروه موزیک نظامی نیز گفت: گروه‎های خوب این امکان را دارند که در سازمان‎های دیگر اجرا کنند اما خوب این اجراها هزینه چندانی دریافت نمی‎کنند حتی من نمی‏توانم به اعضای گروهم چیزی به عنوان هدیه بدهم یا هزینه رفت آمد گروه ۱۶ نفری را برای اجرا در یک فدراسیون یا سازمان دولتی بپردازم.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.