نوسانات شاخص نباید ملاک تصمیم گیری سهامداران باشد

خبرگزای آریا- سرمایه گذاران نباید نوسانات شاخص را ملاکی برای تصمیم گیری خود برای ورود به بازار سرمایه قرار دهند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  محمدرضا پورابراهیمی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حاکمیت جو روانی در بازار سرمایه اظهار داشت: این موضوع موجب می شود تا سرمایه گذاران با تصمیم گیری هیجانی در بازار عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه در شرایط بسیار مناسبی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بررسی گزارش های سه ماهه شرکت ها حکایت از این دارد که اغلب حاضران بازار سرمایه موفق به تحقق سودهای پیش بینی شده خود شده اند.
پورابراهیمی در توصیه به سهامداران با تاکید بر اینکه آنان باید نگاه بلند مدت به بازار داشته باشند، اظهارداشت: بازار سرمایه از پتانسیل سودآوری و رشدی خوبی برخوردار است.

بازدهی بازارسرمایه دو برابر بازدهی سرمایه‌گذاری بدون‌ریسک
وی با مقایسه متوسط بازدهی بورس با نرخ بازده بدون ریسک در طی سال‌های اخیر تصریح کرد: بازده بازار سرمایه در مقایسه با این متغیر، بطور میانگین دو برابر بوده است که این رقم نشان از بازدهی ۳۲ تا ۳۳ درصدی بازار سرمایه دارد.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرمایه گذاران بازار سرمایه باید نگاه بلند مدت به کسب بازدهی در بورس داشته باشند، تصریح کرد: بر این اساس سرمایه گذاران نباید صعود و نزول شاخص بورس را به تنهایی، ملاکی برای تصمیم‌گیری خود قرار دهند.
وی در ادامه صنایع پیشرو بورس را مد نظر قرار داد و گفت: معدنی ها و صنایع IT از جمله صنایعی هستند که بازدهی بیشتری برای سرمایه گذاری دارند و به طور اختصاصی تر صنعت IT  به دلیل ارتباط کمتری که با عرصه بین الملل دارد،  ریسک کمتری هم برای سرمایه گذاری دارد.
بنا به اعتقاد وی سهام شرکت‌های پتروشیمی به دلیل رشد قیمت ارز هم از پتانسیل خوبی برای سودآوری برخوردار هستند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.