نوستالژی سریال‌های قدیمی

۳۰م دیماه ،

جام جم آنلاین: تماشای سریال‌هایی که در سال‌های قبل دیده‌ایم، یک نوستالژی است. این سریال‌ها حال و هوا و خاطرات قبل را در ذهن مخاطبان زنده می‌کند.

پخش مجدد برخی سریال‌های قدیمی در شبکه آی‌فیلم و راه‌اندازی شبکه تازه‌تاسیس تماشا هم مجید مظفری را خبرساز کرد.

مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، راه‌اندازی چنین شبکه‌هایی را نوستالژیک عنوان کرد و آنها را هم برای تلویزیون و هم برای هنرمندان یک امتیاز مثبت دانست که سبب دیده شدن آثار هنرمندان عرصه تلویزیون می‌شود.

او ضمن پیشنهاد پخش برنامه‌های شاد و مفرح به این شبکه‌ها دربارهٔ حس مخاطب چنین گفت: «پخش سریال ‌های قدیمی، مخاطبان را خوشحال می‌کند.»

 

امان از آلودگی هوا

کارشناسان محیط ‌زیست در شرایط اخطار از تهرانی‌ها می‌خواهند در خانه بمانند. آلودگی هوا و مشکلات تنفسی، گریبانگیر همه شده است.

جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت نیز یکی از همین اشخاص است. پزشکان، آلودگی هوا را دلیل وخیم شدن حال جسمانی او عنوان کرده‌اند.

مشایخی هفته قبل برای بهبود حالش راهی شمال کشور شد تا از آلودگی هوا دور بماند.

بازگشت به تلویزیون پس از هفت سال

عجیب است. انگار همین دیروز بود که با بازی در نقش الیاس سریال «اغما» وارد تلویزیون شد، اما از بازی در این نقش و نمایش هفت سال می‌گذرد.

حامد کمیلی که پس از این نقش به بازی در فیلم‌های سینمایی پرداخت، حالا به تلویزیون بازگشته است تا با سریال «پروانه»، ایفاگر نقش جوانی به نام امیر باشد. پروانه، به وقایع پیش از انقلاب اسلامی می‌پردازد.

کمیلی در گفت‌و‌گو با ایسنا از این سریال با عنوان یک درام عاشقانه متفاوت نام برده و دربارهٔ بازی در آن گفته است: «با دست پر به تلویزیون آمده‌ام.»

کمی باید منتظر باشیم تا ببینیم پروانه چقدر متفاوت است و آیا واقعا کمیلی دست پر به تلویزیون بازگشته است؟

تلاش برای کمک به دانش‌آموزان اتفاق پیرانشهر

با یک گفت‌وگوی رادیویی خبرساز شد. او هم مانند بسیاری از مردم نگران دانش‌آموزانی است که در اتفاق آتش‌سوزی مدرسه پیرانشهر دچار سانحه شده‌اند.

بهرام رادان در یک گفت‌وگوی رادیویی با سیدعلی ضیاء در رادیو جوان، نگرانی خود را دربارهٔ این دانش‌آموزان ابراز کرد، اما رادان فقط نگران نیست، بلکه در تلاش است با همراهی گروهی از هنرمندان، ورزشکاران و خیرین، هزینه جراحی پلاستیک کودکان آسیب‌دیده روستای شین‌آباد پیرانشهر را تامین کند.

رادان در این گفت‌وگو از درمان این کودکان به عنوان عیدی نوروز ۹۲ آنها نام برد و خبر داد برخی جراحان پلاستیک اعلام کرده‌اند به صورت رایگان آنها را جراحی می‌کنند.

محمد بیگلری‌پور کاش خبرساز نمی‌شد

کاش هرگز این‌گونه خبرساز نمی‌شد.

محمد بیگلری‌پور، رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و پیشکسوت موسیقی، شامگاه بیست و هفتم دی چشم از جهان فروبست.

او چندی بود نه به خاطر فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی، بلکه به خاطر بیماری سرطان خبرساز شده بود.

این رهبر ارکستر سازمان صدا و سیما و سازنده اولین سرود جمهوری اسلامی ایران، بیش از ۱۲۴۰ قطعه موسیقی خلق کرده است.

بیگلری‌پور، دهم آبان توانست یک ارکستر دیگر را هم در مدت زمانی کوتاه رهبری کند، اما بیماری سرطان، بیش از این به او اجازه نداد.

سمفونی‌های انقلاب، ایران، حضرت محمد(ص) و اجرای سمفونی در ازل، از دیگر فعالیت‌های او در عرصه موسیقی است. پیکر بیگلری پور، سی‌‌ام دی در بهشت زهرا آرام گرفت.

توزیع موزیکال «آسه آسه، قصه قصه»

این‌بار عموهای فیتیله‌ای به خاطر برنامه فیتیله خبرساز نشدند. آنچه آنها را خبرساز کرد، بیشتر از این که هنری باشد، رویکردی فرهنگی داشت.

عموهای فیتیله‌ای در نشست خبری که بیست و ششم دی در ساختمان طوبی در شهرک قدس برگزار شد، از همکاری با رستوران‌های زنجیره‌ای خبر دادند.

این رستوران‌ها در نوروز ۹۲ افتتاح می‌شوند و قرار است درآمد آنها صرف کمک به بهزیستی شود.

البته عموهای فیتیله‌ ای اعلام کرده‌اند اگر این رستوران‌ها دچار اشتباه‌های عمدی ادامه‌دار شوند، همکاری‌شان را قطع خواهند کرد. آنها قرار است خیریه عموهای فیتیله‌ای را هم افتتاح کنند.

«آسه‌آسه، قصه‌قصه» هم مجموعه‌ای در زمینه تئاتر کودک و نوجوان و یک اثر موزیکال است که در ۲۰ قسمت ساخته شده و بزودی در قالب رسانه خانگی به بازار عرضه می‌شود.(جام جم – ضمیمه قاب کوچک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.