نوکیا به رده هفتم سقوط کرد

۳۰ آبان ، موبنا- گارتنر تازهترین تحلیل خود از بازار تلفن همراه دنیا را اعلام کرد که بر اساس آن جایگاه نوکیا در طول سه ماهه سوم تابستان در میان تولیدکنندگان گوشی های هوشمند به رده هفتم نزول کرد.

موسسه تحقیقاتی گارتنر اعلام کرد که در طول سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲، ۴۲۸ میلیون دستگاه گوشی به فروش رسید.
فرش گوشی های هوشمند ۳۹٫۶ درصد کل گوشی های موبایل را به خود اختصاص داد و فروش این مدل گوشی ها با رشد ۴۶٫۹ درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۱ همراه بوده است.

در حالی که میزان فروش گوشی تلفن همراه سال به سال با کاهش همراه است، اما تحلیلگران گارتنر می گویند پس از چند فصل کاهش فروش گوشی، سه ماهه تابستان امسال درخواست برای گوشی در بازارهای در حال توسعه افزایش چشمگیری داشت.

فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۲، ۱۶۹٫۲ میلیون دستگاه اعلام شد و سامسونگ و اپل عنوان پیشرو را در این بازار به خود اختصاص دادند.

نوکیا در بخش فروش کل گوشی هایش عنوان سوم جدول را به خود اختصاص داد، اما در بخش گوشی های هوشمند در رده هفتم جدول تولیدکنندگان قرار گرفت.

بر این اساس، شرکت کانادایی RIM تولیدکننده گوشی های بلک بری در رده سوم قرار گرفت و جای نوکیا نشست.

سامسونگ در این بازار توانست در طول سه ماهه سوم سالجاری ۹۸ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند و سالانه ۱۸٫۶ درصد رشد را برای خود به ثبت برساند.
سری گوشی های Galaxy سامسونگ که با قیمت های مختلفی در بازار عرضه شده اند با درخواست بسیاری از سوی کاربران رو به رو می باشند با این حال اپل با یک مدل دستگاه توانسته جایگاه دوم جدول را به خود اختصاص دهد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.