نیازمند اندیشه شهید بهشتی هستیم

جام جم آنلاین: رییس جمهور با بیان اینکه در ورای ظاهر تلخ حادثه هفتم تیر، شیرینی عمیقی نهفته بود، تصریح کرد: امروز همچنان در عرصه مدیریت کشور شدیداً به اندیشه های رفیع شهید بهشتی نیازمندیم و خوب است همه مسئولان در جمهوری اسلامی دیدگاه ها و عملکرد ایشان را در همان مدت کوتاه مسئولیت های وی مرور کرده و الگوی خود قرار دهند.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد ظهر امروز در جلسه هیات دولت، سال ۱۳۶۰ را در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به حال سالی مهم و ویژه عنوان کرد و گفت : سال ۱۳۶۰ مملو از حوادث تاریخ ساز و سرنوشت ساز بود که وجوه تلخ و شیرین بسیاری داشت.

وی تلخ ترین حادثه این سال را انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دانست و افزود:‌ حداقل در طول تاریخ سیاسی ۳۰۰ ساله اخیر کشورمان سابقه نداشته است که در یک روز و در اثر یک حادثه تقریباً بدنه اصلی حکومت شامل جمعی از وزراء، مسئولان دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس از دست بروند.

 احمدی نژاد اظهار داشت: در حادثه هفتم تیر،‌ شهادت شهید بهشتی به عنوان مدیریت فکری، اجرایی و میدانی انقلاب اسلامی از همه برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی سنگین تر بود، چرا که ایشان تئوری انقلاب را تبیین، ‌تدوین و در عرصه اجرایی جاری می کرد و در آن زمان نظام افرادی در طراز ایشان کمتر داشت.

وی در تشریح دیدگاه های والا و بلندنظرانه شهید بهشتی به مشروح مذاکرات تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی در مجلس خبرگان قانون اساسی اشاره و خاطرنشان کرد: در مذاکرات آن مجلس، آنجا که بحث به استثناء کردن برخی موارد در صدور مجوز شکنجه برای اقرار گرفتن می رسد، شهید بهشتی تصریح می کند، که حتی اگر ۱۰ مسئول ارشد کشور گروگان گرفته شده و یا اسیر شوند، فساد آن کمتر از این است که به یک متهم سیلی زده شود چرا که این سیلی زدن گشودن راه اقدامات ناصواب دیگر است.

رییس جمهور اضافه کرد: شهید بهشتی در این بخش از مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی تاکید می کند، این ما مسئولان جمهوری اسلامی هستیم که باید فدای انقلاب، اسلام و ارزشها شویم و قانون باید برای صیانت از آرمانها و ارزشها تدوین شود، نه برای صیانت از مسئولان.

 احمدی نژاد با اشاره به این جمله حضرت امام خمینی (ره) درباره شهید بهشتی که “شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ایران” گفت: اگر ایشان فرصت می یافت تا دیدگاه های خود را در عرصه اجرایی عملیاتی کند، یقیناً وضع به گونه ای دیگر پیش می رفت؛ نظیر تعبیری که حضرت امام راحل درباره ایشان فرمودند، در قرآن درباره حضرت ابراهیم به کار برده شده است.

وی افزود: در عرصه اقتصاد، دیدگاه های شهید بهشتی یکی از بهترین، دقیق ترین و عمیق ترین دیدگاه هاست. ایشان تاکید داشتند که بیت المال باید به طور مساوی بین همگان تقسیم شود و در همان سال ۱۳۵۹ معتقد بودند که زمان اجرای این کار در حال گذشتن است.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: دشمن با شناخت کافی از شهید بهشتی، عملیات ترور ایشان را طراحی کرد و اگر چه در سال ۶۰ ترورهای زیادی در کشور اتفاق افتاد، اما حادثه هفتم تیر به جهت اینکه شاخص و تعیین کننده مرز بین اسلام ناب و دیگر ایده ها بود، یک درخشندگی و تفاوت اساسی با دیگر وقایع سال های پس از انقلاب اسلامی دارد.

رییس جمهور تصریح کرد:با وجود شهادت جمع کثیری از افراد مهم حکومتی، انقلاب با قوت بیشتر ادامه پیدا کرد و از آن مهم تر اینکه در پی آن حادثه بین خط اسلام ناب امام خمینی (ره) و سایر جریانات سیاسی، تفکیکی روشن و آشکار پدید آمد که نشان داد، انقلابیون اصیل به دنبال حکومت برای حکومت و فریب کاری و تحمیل نظرات خود به مردم نیستند و شیفتگان خدمت هستند، نه تشنگان قدرت.

وی با اشاره به قدرت مواد منفجره ای که در ساختمان حزب جمهوری اسلامی کار گذاشته شده بود و این ساختمان بتنی را کاملا ویران کرد، خاطرنشان ساخت: شدت و قدرت این بمب متناسب با شدت کینه ای بود که بدخواهان از شهید بهشتی داشتند. همه باید خود را فدای استقلال، آزادی و عدالت کنیم و هر قدر خالصانه تر در این مسیر حرکت کنیم، نزد مردم عزیز تر خواهیم بود و امیدوارم راه و منش شهید بهشتی و یارانش همواره چراغ راه خدمتگزاران در بخش های مختلف نظام جمهوری اسلامی باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.