نیازی به کاهش تولید اوپک نیست

شنبه ۱۳ خرداد – ۰۳:۱۳:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- بنا بر اعلام تولیدکنندگان اوپک، با وجود کاهش قیمت های نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار، اوپک نیازی به کاهش فوری تولید ندارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  تولیدکنندگان اوپکی حوزه خلیج فارس احتمال دادند با آن که قیمت های نفت به کمتر از ۱۰۰ دلار برای هر بشکه کاهش یافته است، اماسازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصمیم فوری برای کاهش تولید نداشته باشند.
این اظهارنظر نشان می دهد تولید کنندگان عمده نفت که در ماه های اخیر تولید خود را افزایش داده اند، تلاشی برای افزایش قیمت های نفت  آغاز نخواهند کرد، مگر این که آنها به کاهش تولید خود در یک بازه زمانی ثابت ادامه دهند.
یک مقام اوپکی حوزه خلیج فارس گفت: هیچ کسی کاهش تولید اوپک را پیش بینی نمی کند.
یک مقام دیگر غیراوپکی نیز گفت: هیچ اتفاقی تا زمان نشست ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) اوپک اتفاق نخواهد افتاد؛ ما در این باره نگران هستیم اما وحشت زده نیستیم.
در بحبوحه ترس ها درباره بحران منطقه یورو، نگرانی ها درباره تقاضای نفت جایگزین نگرانی ها درباره عرضه این ماده شده است و مازاد تولید افزایش ذخیره سازی های نفت و افت قیمت های آن را به همراه داشته است.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در معاملات روز گذشته (۱۲ خرداد) با سه دلار و ۴۴ سنت کاهش به ۹۸ دلار و ۴۳ سنت رسید.
رستم قاسمی، وزیر نفت ایران گفت: ما در  نشست آینده درباره سقف تولید صحبت خواهیم کرد و بحث بازار نیز از مواردی است که مورد گفت و گو قرار می گیرد و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.
۱۲ عضو اوپک که بیش از یک سوم نفت خام جهان را تولید می کنند، ۲۳ آذر در یکصد و شصتمین نشست خود در وین اتریش درباره سقف تولید گروهی ۳۰ میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند.
اعضای اوپک به منظور بررسی سیاست های تولید خود ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) در وین اتریش گردهم می آیند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۲۱۵۱۳۴۸۱۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.