نیروی ایرانی بر عرشه ناوگان کشتی سازی

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر از برگزاری دوره آموزشی و برنامه زمانبندی الحاق کارکنان ایرانی به کشتی ها تا پایان سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، محمدرضا قادری گفت: کشتیرانی دریای خزر در چارچوب افزایش تعداد کشتی ها و ظرفیت حمل ناوگان خود در حوزه دریای خزر و مطابق سیاست های کلان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تامین ایرانی کادر خود برنامه جامع و کاملی در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: از مجموع ۹۹ نفر دانشجو در رشته های افسر دوم، مهندس سوم، مهندس برق و آشپز تاکنون ۲۰ نفر پس از احراز مدارک شایستگی مربوطه به کشتی ها ملحق شده و بقیه هم اکنون در مرحله دریافت مدارک هستند.

وی گفت: از مجموع ۷۲ نفر کارکنان دریایی تحت آموزش عرشه و موتور زیر سه هزار تعداد ۵۷ نفر جهت تکمیل مدت خدمت دریایی لازم بر روی کشتی ها ملحق شده و بعنوان ملوان دانشجو مشغول فعالیت هستند و بقیه نیز هم اکنون در پست های سازمانی زیر سه هزار مشغول خدمت هستند.

وی گفت: ۱۲ نفر از دانشجویان عرشه زیر ۳ هزار نیز تا اواخر پاییز در امتحانات شایستگی دریانوردی شرکت می کنند و پس از پایان دوره آموزشی به عنوان افسر دوم به ناوگان ملحق خواهند شد.

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر افزود: ۴۴ نفر دانشجو نیز در اواخر بهار و با گذراندن دوره ۱۲ ماهه خدمت دریایی بر روی کشتی جهت امتحانات شایستگی آماده خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳ نفر افسر برق دانش آموخته بر روی کشتی های ناوگان مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: علاوه بر آن ۱۰ نفر دانشجوی برق نیز در حال گذراندن دوره آموزشی بر روی کشتی ها و ۸ نفر دیگر نیز در حال طی کردن دوره آموزشی به منظور احراز مدارک لازم هستند.

قادری با اشاره به اینکه تا پایان امسال کل افسران برق ناوگان کشتیرانی دریای خزر ایرانی خواهد شد، گفت: تا پایان آذر ماه نیز همه آشپز های کشتی های ناوگان کشتیرانی دریای خزر نیز ایرانی خواهند شد.

به گفته وی تا پایان سال آینده ۱۸۰ نفر نیروی متخصص دریانورد به کشتی ها ملحق خواهد شد.

قادری تاکید کرد: برنامه ریزی، دوره های آموزشی، آماده سازی و زمانبندی الحاق کارکنان دانش آموخته ایرانی در بخش دریایی به کشتی ها با رعایت شناسه های متعدد از جمله توانمندی، دانش، تجربه، رعایت برنامه های سفر بازرگانی، زمانبندی تعمیرات فنی کشتی ها و همچنین افزایش بازده عملیات بازرگانی و فنی شناورها و در نظر گرفتن حداقل کارکنان مورد نیاز به منظور انجام دریانوردی ایمن شناورها و کاهش هزینه های تامین نیروی انسانی هر فروند از کشتی ها صورت گرفته است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.