نکاتی برای سفرهای جذاب هوایی

حتما همه کسانی که برای اولین بار سفر با هواپیما را تجربه کرده اند، دچار استرس و دلهره شده اند. این امر کاملا طبیعی است چرا که پرواز بر فراز آسمانها از هیجان خاصی برخوردار است. اما اگر قبل از خرید بلیط هواپیما سعی کنید در مورد نکات مهم سفر های هوایی اطلاعات کافی به دست آورید، به مقدار قابل توجهی می تواند از استرس سفرتان کم کند. تیک بان در این مقاله نکات مهم در سفر با هواپیما که باید مورد توجه قرار گیرد را بیان می کند.

هر آنچه خوبان دارند،هواپیما یکجا دارد

بلیط هواپیما به دلیل امکانات و قابلیت هایی که دارد یکی از پرطرفدارترین بلیط ها می باشد. اگر چه ممکن است قیمت بلیط هواپیما نسبت به دیگر وسایل نقلیه بالاتر باشد ولی سرعت، راحتی و امنیت آن موجب استقبال مسافران از سفرهای هوایی می گردد.

بلیط هواپیما

قبل از پرواز لیست داشته باشید

بهتر است قبل از پرواز یک بار دیگر بلیط خود را چک کنید و از قوانین بار مجاز ایرلاین خود مطلع شوید. سپس چمدان خود را بر طبق مقدار بار مجاز بچینید. چرا که ایرلاین ها برای بار اضافی از شما درخواست جریمه اضافه بار می کنند. برای این که راحت تر سفر کنید چمدان های سبکتر را انتخاب کنید و از برداشتن وسایل غیر ضروری پرهیز کنید.

زودتر از موعد پرواز در فرودگاه باشید

برای این که دچار استرس نشوید و یا از پرواز جا نمانید، تیک بان به شما توصیه می کند که در پروازهای داخلی یک ساعت و در پروازهای خارجی سه ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حضور پیدا کنید. طی کردن مراحل چک این فرودگاهی و کنترل بار به زمان نیاز دارد و با دیر رسیدن شما به فرودگاه عملا زمانی برای طی کردن این مراحل نخواهید داشت.

یکی از کارهایی که می تواند از استرس شما کم کند تا اینکه از پرواز جا نمانید، حاضر شدن در فرودگاه زودتر از موعد پرواز است. طبق قوانین باید پروازهای داخلییک و نیم ساعت و در پروازهای خارجی سه ساعت زودتر از زمان پرواز در فرودگاه حضور داشته باشید. دلیل زودتر رسیدن به فرودگاه انجام کارهایی است که قبل از پرواز باید آنها را انجام دهید.” (منبع)

از ترمینال فرودگاهی خود مطلع شوید

ایرلاین های مختلف دارای ترمینال های متفاوتی می باشند و بین ترمینال ها چندین کیلومتر فاصله وجود دارد. از همین رو قبل از پرواز از ترمینال پرواز خود مطلع شوید تا به موقع در آنجا حضور داشته باشید و دچار سردر گمی نشوید.

صبح هنگام پرواز کنید

اگر می خواهید بلیط هواپیما ارزان تهیه کنید و از ایستادن در صف های طولانی فرودگاهی رهایی یابید، بهترین کار، خرید بلیط هواپیما در پروازهای صبح است. در این زمان فرودگاه خلوت است و طی کردن مراحل چک این وقت زیادی نمی گیرد.

کیف دستی را فراموش نکنید

سعی کنید علاوه بر چمدان یک کیف دستی نیز با خود بردارید و وسایل ضروری مانند مدارک، بلیط، داروها و پول نقد خود را درون کیف دستی گذاشته و با خود به داخل کابین هواپیما ببرید تا به راحتی در دسترس شما باشند.

در حفظ و نگهداری مدارک لازم مانند پاسپورت، ویزا و کارت پرواز تا لحظه آخر سفر کوشا باشید. برچسب روی بار و  چمدان خود را پاره نکنید تا به راحتی بتوانید چمدانتان را شناسایی کنید. شماره روی برچسب چمدان با شماره برگه متصل به بلیط مطابقت دارد. در صورت مفقود شدن چمدان، فرم مفقودی اموال را پر کنید.

وسایل ممنوعه را به داخل هواپیما نبرید

قبل از پرواز لیست وسایل ممنوعه را مطالعه کرده و سعی کنید هیچ وسایل ممنوعه ای را با خود به داخل هواپیما حمل نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب “بایدها و نبایدهای سفر با هواپیما” را مطالعه کنید.

به قوانین کنسلی بلیط توجه کنید

سعی کنید بلیط هواپیما را از سایتی خریداری کنید که قوانین آسانی برای استرداد بلیط هواپیما، داشته باشند. اگر قصد خرید بلیط چارتر هواپیما دارید، دقت کنید که برخی از ایرلاین ها بلیط چارتر قابلیت کنسلی ندارند. به یاد داشته باشید زمان درخواست کنسلی پرواز در نحوه محاسبه جریمه کنسلی تاثیر گذار است.

برای لذت بردن از سفری خاطره انگیز تیک بان به آدرس اینترنتی www.tikban.com شما را با تیم پشتیبانی قوی و مجرب در تمامی مراحل سفر همراهی می کند. تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته تیک بان خیال شما را از بابت کنسلی بلیط راحت می کند.

بلیط هواپیما را از سایت های معتبر خریداری کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید قبل از رزرو بلیط هواپیما به آن توجه کنید، این است که سایت های معتبر و مطمئن را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید. با مراجعه به سایت هایی که با ایرلاین های معتبر همکاری می کنند و توانایی ارائه انواع بلیط هواپیما را با قیمت های مناسب دارند و همچنین از درگاه پرداخت آنلاین ایمن برخوردارند، می تواند خیال شما را از هر حیث آسوده کند.

تیک بان یکی از جامع ترین سایت های فروش بلیط هواپیما با برخورداری از تیم پشتیبانی حرفه ای و تمام وقت بهترین سفر هوایی را برای شما فراهم می کند. تیک بان، قاصدک، علی بابا و مستر بلیط جز معتبرترین سایت های ارائه کننده بلیط هواپیما در کشور به شمار می روند. برای خرید بلیط هواپیما از طریق این سایت کافی است کلمه تیک بان یا عبارت https://tikban.com/ را جستجو نمایید.

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. عبدالله زمانی:

    با سلام
    مطلب خوبی بود، به نکات خوبی اشاره کردین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.