نگاهی به جریان سازی های مقامات آمریکایی درخصوص حوادث سوریه

بلافاصله بعد از انتشار خبر کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر در درگیریهای “تریمسه” سوریه ،”هیلاری کلینتون” وزیر خارجه آمریکا با بهانه قرار دادن این واقعه وبا صدور بیانیه ای این واقعه را بر اساس گزارشهای موثق ” کشتار” دیگری از سوی دولت سوریه معرفی کرده و خواستار اقدام شورای امنیت در این ماجرا شده بود.

هیلاری کلینتون دراین بیانیه با متهم کردن دولت “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه به قتل عام مردم سوریه ادعا کرد: بر اساس گزارشهای موثق و معتبر،عوامل رژیم بشار اسد بار دیگر ۲۰۰ نفراز زنان و کودکان را با سلاح های سنگین و تانک به قتل رسانده اند. سوریه بدون رفتن بشار اسد روی صلح و آرامش نخواهد دید. ما خواستار توقف سریع درگیری ها برای بازدید بازرسان سازمان ملل از “تریمسه” هستیم.شورای امنیت سازمان ملل باید “تمام وزن” خود را پشت سر این ماجرا قرار دهد و در صورت تن ندادن دولت سوریه به خواسته های شورای امنیت “تبعات” جدی برای آن پیش بینی کند.

هیلاری کلینتون در حالی به طور غیر مستقیم خواستارمجوز شورای امنیت برای مداخله نظامی در سوریه و آغاز جنگ خانمان سوز دیگری در منطقه می شود که روز بعد از صدور این بیانیه ( روز گذشته ) بازرسان سازمان ملل بعد از بازدید از منطقه اعلام کردند شواهد و قرائن موجود در محل حکایت از درگیری بین نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح مخالف دارد.

اعلام نظر بازرسان سازمان ملل ازمنطقه صریحا بیانیه خانم “هیلاری کلینتون” را که به ادعای وی بر اساس گزارشهای موثق موضوع را کشتار مردم توسط نیروهای ارتش سوریه معرفی کرده بود، زیر سوال برده و آن را نبرد بین ارتش سوریه و گروه های مسلح بیان می کند  به طوری که شبکه تلوزیونی “بی بی سی فارسی” وابسته به دولت انگلیس اعلام نتیجه توسط بازرسان سازمان ملل را بر نتابیده ودر گزارشی در این خصوص با موضعگیری در این خصوص ادعا کرد : ظاهرا نظر بازرسان سازمان ملل با نظر مقامات سوری نزدیکتر است تا مخالفین.

این علاوه بر اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه است که تاکید کرده بود در التریمسه آنچه رخ داد، عملیات نظامی ارتش سوریه به درخواست مردم این روستا برای نجات آنها از شر تروریستهای مسلحی صورت گرفت که امنیت مردم را به خطر انداخته بودند و طی این عملیات ۳۷ فرد مسلح کشته شدند، البته دو غیر نظامی هم در این درگیریها جان خود را از دست دادند.

“تونی کارتالوچی” محقق تایلندی درزمینه مسائل ژئوپلتیک نیز با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص، “هیلاری کلینتون” را به تلاش برای مشروعیت بخشیدن به مداخله نظامی در سوریه بر اساس اتهامات و دروغ پردازی ها محکوم کرده و معتقد است چنین فردی صلاحیت رهبری وزارت خارجه آمریکا را ندارد و باید استعفا دهد زیرا که توطئه چینی و اتهامات بی اساس اوعلیه مردم سوریه اعتبار جهانی و حسن نیت آمریکا در جهان را از بین می برد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.