نیاز کشور اساس تعیین ظرفیت پذیرش دانشجوی رشته های پزشکی

۱۰م اسفند ،

یکی از مهم ترین موضوعات مهم در سیستم آموزشی کشور این است که ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی و مقاطع مختلف بر اساس نیاز انجام می گردد.

دکتر بهرام عین الهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: باید ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی بر اساس نیاز باشد در واقع نیاز کشور تعیین کننده ی ظرفیت پذیرش دانشجو است.

وی افزود: در واقع دبیرخانه های رشته های پزشکی در وزارت بهداشت با بررسی هایی که انجام می دهند مشخص می کنند که در بعضی از رشته ها ظرفیت پذیرش بسیار بسیار است و باید کاهش یابد و در بعضی از رشته ها هم نیاز کشور بسیار و ظرفیت کم است که ظرفیت پذیرش را افزایش می دهند.

وی با بیان اینکه ظرفیت باید مقبول و متعادل باشد اظهار داشت: ما باید در آموزش به عدالت توجه کنیم چراکه گسترش آموزش در کشور الزامی است ولی باید این گسترش آموزش به صورت عادلانه در کشور برقرار باشد.

وی خاطر نشان کرد: هر دانشگاهی که استعداد از لحاظ امکانات و هیئت علمی داشته باشد ما می توانیم رشته ها را در این دانشگاه گسترش دهیم که این امر افزایش ظرفیت را به دنبال خواهد داشت./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.