نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با فساد، جرایم و ناهنجاری‌ها قرار دارد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با فساد، جرایم و ناهنجاری‌ها در جامعه قرار دارد گفت: سطح برخورد و تعامل ناجا با مردم و مبارزه با ناهنجاری‌ها و مفسدان زمینه‌های بروز آسیب و ارتکاب جرم را نیز کاهش می‌دهد.

نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با فساد، جرایم و ناهنجاری‌ها قرار دارد

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم مبارزه با فساد، جرایم و ناهنجاری‌ها در جامعه قرار دارد، گفت: ناجا در سطوح مختلف مأموریتی با جامعه و مردم در ارتباط است و وظایف بسیار سنگینی برعهده دارد.

وی افزود: این سطح برخورد و تعامل با مردم و مبارزه با ناهنجاری‌ها و مفسدان زمینه‌های بروز آسیب و ارتکاب جرم را نیز کاهش می‌دهد.

 رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تفاوت قائل شدن بین شخصیت حقوقی و حقیقی مجرم را ضروری دانست و تصریح کرد: نظامی مجرم باید به مجازات برسد اما حق نداریم به جایگاه نظامی او خدشه وارد نماییم.

وی سپس با اشاره به نقش عقیدتی سیاسی، بازرسی و حفاظت اطلاعات در پیشگیری از جرایم گفت: ارتقاء سطح معنوی نیروها توسط عقیدتی سیاسی و نظارت و بازرسی دایم بر مجموعه و اقدامات پیشگیرانه و آگاه‌سازی حفاظت‌ها در پیشگیری از جرایم نقش دارد.

این مقام عالی قضایی به اقدامات پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح با همکاری فرماندهان پرداخت و افزود: بیش از دو دهه است که این برنامه‌ها سرلوحه کار قرار گرفته و کلاس‌های آگاه‌سازی در مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

کاهش ۱۰ درصدی سرانه وقوع جرم در تهران

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این دیدار از کاهش تخلفات کارکنان این یگان در چند سال اخیر خبر داد و گفت: از سال ۹۶ تاکنون هر ساله شاهد کاهش ۱۵ تا ۳۰ درصدی تخلفات کارکنان ناجا بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: همگام با سازمان قضایی نیروهای مسلح در بحث آگاه‌سازی، قرارگاه جهادی صیانت، در بحث صیانت از نیروها گام‌های خوبی برداشته و گزارش‌های مردمی در سامانه ۱۹۷ تا شناسایی فرد متخلف ادامه و پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه وقتی به عملکرد نیروی انتظامی در جامعه نگاه می‌کنیم حجم مجاهدت‌ها و ایثارگری‌ها آن قدر بالاست که تخلف چند نیرو در این همه فداکاری‌ها گم است، گفت: امروز نیروی انتظامی در جایگاهی قرار گرفته که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین ستون‌های امنیت کشور یاد می‌کنند که برای ما مدال افتخار است.

سردار رحیمی با اشاره به رتبه اول فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کارنامه عملکرد سه ماهه اول و دوم سال جاری در سراسر کشور گفت: در بخش مبارزه با جرایم با توجه به حجم بالای جرایم و پیچیدگی‌های مجرمان و کلاهبرداران، از سال ۹۶ تا الان موفق شده‌ایم سرانه وقوع جرم را تا میزان۱۰ درصد در تهران کاهش دهیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.