نیمی ازطلافروش ها ورشکسته می شوند

نیمی ازطلافروش ها ورشکسته می شوند | چاپ |
سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۳:۴۸

بینا- رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به رکود حاکم بر بازار طلا و جواهر گفت: تاکنون سه تا پنج درصد واحدهای این صنف تعطیل شده اند و در صورت تغییر نیافتن این وضعیت، نیمی از صنف طلا و جواهر رو به ورشکستگی خواهند رفت.
احمد وفادار از دولت خواست تا برای این مساله چاره اندیشی کند تا اوضاع از این بدتر نشود زیرا صنعت طلا وجواهر جدا از ارزآوری و اعتباری که برای کشور ایجاد می کند، در ایجاد اشتغال نیز سهم بسزایی داشته است.
وی در عین حال به اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درباره افزایش ۳۰ درصدی مالیات مشاغل اشاره کرد و گفت: اتحادیه ها با جلساتی که با مسوولان این سازمان داشته اند، در تلاش اند تا این افزایش را به ۱۲ درصد کاهش دهند.
به گفته وفادار، با توجه به رکود حاکم بر بازار طلا و جواهر و شوکی که این صنعت را به کما برده است، از سازمان امور مالیاتی و سازمان های دیگر درخواست کرده ایم که با این صنعت مدارا کننند تا صنعتگران و کارگران این صنف، به سمت ورشکستگی و بیکاری کشیده نشوند.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین  از شروع ساخت شهرک طلا در اواسط سال جاری در منطقه ۱۴ تهران خبر داد.
وفادار افزود: با حضور نمایندگان شهرداری منطقه ۱۴ تهران در اتحادیه طلا و جواهر، موضوع احداث شهرک طلا مطرح شد و تفاهمنامه اولیه ساخت این شهرک به امضا رسید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.