نیمی از مردم آسیا تا ۲۰۱۸ تحت پوشش LTE قرار می‌گیرند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تا سال ۲۰۱۸ میلادی شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD بیش از ۵۳ درصد ساکنان منطقه آسیا پسیفیک را تحت پوشش خود قرار خواهند داد و میانگین رشد سالانه آن‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی ۴۱٫۱ درصد خواهد بود.
 
 
به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، راه‌اندازی شبکه مخابراتی LTE در سراسر جهان رو به افزایش است و این در حالی بوده که کارشناسان اعلام کردند شبکه‌های TDD بیشترین محبوبیت را در نسل تازه شبکه‌های مخابراتی تازه به خود اختصاص داده‌اند.
 
کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۸ میلادی شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD بیش از ۵۳ درصد ساکنان منطقه آسیا پسیفیک را تحت پوشش خود قرار خواهند داد و میانگین رشد سالانه آن‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ میلادی ۴۱٫۱ درصد خواهد بود. در مقابل گفته شده است که شبکه مخابراتی FDD در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۴۹ درصد جمعیت این منطقه را تحت پوشش خود می‌گیرد.
 
"ماریا لو"( Marina Lu) از محققان مرکز ABI Research در این خصوص توضیح داد: «افزایش گستره جمعیتی که تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD قرار دارند به طور گسترده در کشورهای آسیایی که جمعیت بسیاری دارند رخ می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به چین، هند و ژاپن اشاره کرد».
 
در بین شبکه‌های مخابراتی تازه تکمیل شده و همچنین مزایده‌های برگزار شده برای راه‌اندازی شبکه‌های مبتنی بر فناوری ۴G، گفته شده است که ۲۵ درصد این شبکه‌ها را با طیف باند مخابراتی ۲۶۰۰ مگاهرتزی راه‌اندازی کرده‌اند، ۲۵ درصد با طیف باند مخابراتی ۱۸۰۰ مگاهرتزی و ۲۰ درصد هم خدمات این شبکه‌ها را مبتنی بر طیف باند مخابراتی ۸۰۰ مگاهرتزی در اختیار کاربران قرار داده‌اند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که شبکه‌های مخابراتی تازه مبتنی بر طیف باند مخابراتی ۲۶۰۰ مگاهرتزی بیشترین محبوبیت را دارند.
 
"جِیک ساندرز"( Jake Saunders) یکی دیگر از محققان مرکز ABI در این خصوص گفت: «آسیا پسیفیک به عنوان قطب شبکه‌های مخابراتی LTE-TDD باقی خواهد ماند. در بین قراردادهای راه‌اندازی شبکه مخابراتی LTE-TDD که تاکنون در سراسر جهان منعقد شده است، ۴۷ درصد مربوط به راه‌اندازی این شبکه‌ها در آسیا پسیفیک می‌شود و خاورمیانه با ۱۸ درصد به عنوان دومین منطقه در این زمینه قرار گرفته است».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.