نیویورک میزبان سه دهه زندگی ماندلا در قاب تصویر

۳۰ام بهمن ،

آثار بنی گول، عکاس خبری آفریقای جنوبی با موضوع سه دهه زندگی نلسون ماندلا در یک نمایشگاه در گالری پاپ منهتن نیویورک به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه تصاویری از اشخاص مشهور مانند دالایی لاما، پرنسس دایانا و مایکل جکسون با ماندلا از بین سی‌هزار عکس بایگانی گول انتخاب شده ولی عکس محبوب بنی‌گول، عکس رویارویی ماندلا با ویلم ونتر، پسربچه ۱۳ساله است که این عکاس آن را در سال ۱۹۹۷ میلادی شکار کرده است.

بنابر این گزارش، بنی‌گول دربارهٔ این عکس می‌گوید: “اگر قبل آفریقای جنوبی را می‌دانید، از تنش بین آفریکان‌ها و سیاهپوستان باخبر میباشید. ما در یک قطار با نام قطار آبی سفر می‌کردیم. این اولین باری بود که ماندلا با ترن سفر می‌کرد. هیاهوی بسیاری بود و آنها مخصوصا قطار را برای حفاظت از او و همراهانش ضدگلوله کرده بودند. وقتی قطار به یکی از این دهکده‌های آفریکان‌ها رسید به ما گفتند که یک پسر نابینای آفریکان در ایستگاه قطار ایستاده و می‌خواهد صورت ماندلا را لمس کند. البته ترن در ایستگاه توقف کرد، ماندلا از آن پیاده شد و مقابل پسر ایستاد و پسر آغاز به لمس صورتش کرد. لحظه‌ای جادویی بود.”

به نوشته یورونیوز، آثار بنی‌گول سال‌های پرتلاطم مبارزه و اعتراض علیه آپارتاید، آزادی از زندان و ریاست جمهوری ماندلا را به تصویر می‌کشد.

گفتنی است، قیمت عکس‌ها از ۱۵۰۰دلار آغاز می‌شود و سود حاصل از این فروش به موسسه خیریه هنر کودکان اهداء خواهد شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.