نیکو رزبرگ در سیلورستون پیروز شد

۰۵ تیرماه ۱۳،

نیکو رزبرگ در سیلورستون پیروز شد

Bookmark and Share

نیکو رزبرگ راننده تیم مرسدس در مسابقه فرمول یک بریتانیا در پیست سیلورستون در رقابتی بسیار نزدیک با مارک وبر از ردبول اول شد. بعد از وبر استرالیایی که آخرین فرمول یک خود در بریتانیا را تجربه می‌کرد، فرناندو آلونسو از فراری سوم شد. 

رزبرگ و وبر در حالی در بخش پایانی مسابقه پیشتاز شدند که وبر با آغاز بسیار بدی که داشت و  یک برخورد تا رتبه پانزدهم عقب رفت و رزبرگ هم که مسابقه را از خط دوم آغاز کرده بود به در پیچ اول جای خود را به سباستین فتل داد. 

مسابقه با پیشتازی لوییس همیلتون و تعقیب او توسط فتل آغاز شد. اما در دور هشتم لاستیک همیلتون ترکید و در پایان مسابقه فتل به خاطر نقص در جعبه دنده مسابقه را ترک کرد و فرصت برای رزبرگ، وبر و آلونسو فراهم شد. 

در طول مسابقه لاستیک پنج ماشین ترکید و خودروها دو بار ناچار شدند پشت سر مارشال در پیست حرکت کنند. 

نیکو رزبرگ در سیلورستون پیروز شد

فرناندو آلونسو مقام سوم خود را در حالی به دست آورد که مسابقه را از خط نهم آغاز کرده بود و در دو مرحله از مسابقه در یک قدمی یک برخورد مرگبار قرار داشت. همیلتون هم توانست بعد از ترکیدن لاستیکش خود را به مسابقه برگرداند و در نهایت چهارم شد. 

مسابقه بعد از خروج فتل جان گرفت. با رفتن فتل رزبرگ اول، رایکونن از لوتوس دوم و آدرین سوتیل از فورس ایندیا سوم بود و مارک وبر در مکان پنجم و آلونسو هشتم و همیلتون نهم بودند. برای خارج کردن ماشین فتل از پیست مارشال به پیست آمد و بعد از آن وبر، رزبرگ، آلونسو و همیلتون که لاستیک‌های نو داشتند از این برتری حداکثر استفاده را کردند. 

وبر دانیل ریکاردو و سوتیل و رایکونن را پشت سر گذاشت و به مکان دوم رسید و آغاز به حمله به رزبرگ کرد. او بسیار به راننده آلمانی نزدیک شد اما در نهایت وقتی دو راننده از خط پایان گذشتند فاصله او با رزبرگ هفت دهم ثانیه بود. 

نیکو رزبرگ در سیلورستون پیروز شد

نگرانی از ترکیدن لاستیک‌های بخش اول مسابقه را تحت تأثیر قرار داد. به جز همیلتون، فیلیپه مسا از  فراری، ژان اریک ورن از تورو روسو، سرجیو پرز از مک‌لارن و در نهایت استبان گوتیه‌رز از سابر با این مشکل روبرو شدند. پرز هنگام تمرین هم با این مسأله روبرو شد. 

همه تیم‌ها از این وضعیت نگران شدند و به راننده‌ها پیشنهاد کردند تا حد امکان هنگام دور زدن از برخورد لاستیک با کناره‌های پیست اجتناب کنند. 

ترکیدن لاستیک برای همیلتون که پیشتاز مسابقه بود از بقیه پرهزینه‌تر بود. فتل از این فرصت استفاده کرد و خود را جلو انداخت و تقریباً تا اواخر مسابقه موقعیت خود را حفظ کرد اما اشکال جعبه دنده ده دور مانده به پایان مسابقه او را از دور خارج کرد و رزبرگ را پیش انداخت. 

با خروج فتل از مسابقه و کسب مقام سوم توسط آلونسو، حالا راننده اسپانیایی تنها ۲۱ امتیاز با سباستین فتل در رده بندی رانندگان فاصله دارد و نبرد قهرمانی دوباره داغ شده است. 

نیکو رزبرگ در سیلورستون پیروز شد

برچسب ها : | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۷/۰۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.