هادی و اخلاقی طلایی شدند

جام جم آنلاین: آزادکاران کشورمان در اوزان ۸۴ و ۱۲۰ کیلوگرم علاوه بر این که سهمیه المپیک را کسب کرده بودند در دیدار فینال صاحب مدال طلا شدند

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین به نقل از فدراسیون کشتی، پرویز هادی آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم و حبیب‌اله اخلاقی فرنگی‌کار وزن ۸۴ کیلوگرم کشورمان که پیش از این با حضور در دیدار فینال سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرده بودند، با پیروزی در دیدار فینال رقابت‌های کشتی گزینشی چین صاحب مدال طلا شدند.

پرویز هادی کشتی‌گیر آزادکار وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشورمان که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود در دور دوم نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد.

هادی در دور سوم فاسون بارو از آلبانی را با نتیجه ۶ بر صفر شکست داد. هادی برای حضور در دیدار فینال در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف دانیل رارس چینتوان از رومانی رفت و در یک کشتی جنجالی با نتیجه ۵ بر ۱ این کشتی‌گیر را شکست داد و ضمن حضور در دیدار فینال، سهمیه المپیک را کسب کرد.

نماینده کشورمان در وزن ۱۲۰ کیلوگرم، در دیدار فینال به دلیل حاضر نشدن نیک ماتوهین از آلمان برنده اعلام شد و صاحب مدال طلا شد.به این ترتیب کشتی آزاد ایران با ترکیب کامل راهی رقابتهای المپیک لندن می شود.

در وزن ۸۴ کیلوگرم کشتی فرنگی حبیب‌اله اخلاقی نماینده کشورمان در دور نخست لیونگ بک از سوئد را با نتیجه ۲- صفر شکست داد، اخلاقی در دور دوم نیز تیگران ساهاکیان از ارمنستان را نیز با همین نتیجه مغلوب کرد.

اخلاقی در دور سوم ملونین نمونوی از فرانسه را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و انتقام شکست مسابقات جهانی دانمارک را از این کشتی‌گیر گرفت.

کشتی‌گیر کشورمان در وزن ۸۴ کیلوگرم، در دیدار مرحله نیمه‌نهایی نیز در سه تایم و با نتیجه ۶ بر ۴ ولادمیر گوگیشیدزه از گرجستان را شکست داد و با حضور در دیدار پایانی این وزن سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را نیز بدست آورد. اخلاقی در دیدار فینال نناد زوگاج از کرواسی را در دو تایم و با نتایج ۳- صفر و ۱- صفر شکست داد و به مدال طلای این وزن دست یافت.

فرنگی کاران به دنبال تنها سهمیه باقی مانده در هلسینکی

تاکنون تیم ملی کشتی فرنگی ایران شش سهمیه حضور در المپیک را به دست آورده است که نسبت به دوره گذشته یک سهمیه بیشتر است.
 
هادی علیزاده پورنیا نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان نیز پس از یک برد مقابل حریف قطری و یک شکست مقابل کشتی گیر اوکراینی و با توجه به حذف این کشتی‌گیر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب فرشاد علیزاده برای کسب تنها سهمیه باقی مانده کشتی فرنگی ایران روزهای ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه در رقابتهای گزینشی فنلاند در شهر هلسینکی به میدان می رود تا در صورت فینالیست شدن المپیکی شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.