هاشمی‌رفسنجانی:خیّرین بارهای بزرگی از دوش دولت و نیازمندان برداشته‌اند

خبرگزاری آریا – رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در بسیاری از عرصه‌ها که مسوولان حکومتی نتوانستند و یا کوتاهی کردند، مردم و خیّرین دلسوز وارد شده و بارهای بزرگی از دوش دولت و نیازمندان برداشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت امنا، مدیران، کارکنان و خیّرین بنیاد امور بیماری‌های خاص با اشاره به روند شکل‌گیری این بنیاد، نبود متولی ویژه برای بیمارانی چون هموفیلی، تالاسمی و سایر بیماری‌های خاص را مهمترین دلیل تشکیل این مرکز خواند و گفت: امروز پس از دو دهه از تشکیل بنیاد امور بیماری‌های خاص، وقتی به دستاوردها، امکانات و خدمات گسترده‌ای که به بیماران و نیازمندان ارائه می‌شود، نگاه می‌کنیم، تحسین و قدردانی هر انسانی را برمی‌انگیزد.
هاشمی‌رفسنجانی، اساس تأسیس و فعالیت این‌گونه بنیادها را برخاسته از همّت بلند انسان‌های خیّر و کمک‌های بی‌شائبه اقشار گوناگون مردم دانست.
رییس مجمع تشخیص مصحلت نظام به فلسفه آفرینش انسان از سوی خداوند و اعتراض ملائکه به شرارت‌های آینده این موجود اشاره کرد و امتحان الهی و تلاش برای تقرب به منشاء ربوبیت را اساس خلقت انسان عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین راه‌های نزدیکی به خداوند کمک به هم‌نوع به خصوص نیازمندان و بیماران خاص است.
هاشمی‌رفسنجانی با بیان این‌که «همواره در طول تاریخ و در همه جوامع، انسان‌های نیک‌سرشت و نوع‌دوست با عملکرد خود، زشتی اقدامات انسان‌های شرور و انحصارطلب را پوشش داده و زیبایی و لطافت زندگی اجتماعی و الهی را نشان داده‌اند» تصریح کرد: خوشبختانه در جامعه اسلامی ایران، نوع دوستی و کمک به دیگران از ارزش‌های پایدار و همیشگی مردم بوده و ما از این جهت همواره زبانزد سایر جوامع و ملت‌ها بوده‌ایم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران بنیاد امور بیماری‌های خاص و نیز مردم نوع‌دوست و خیّرین نیکوکاری که همواره کمک حال نیازمندان و بیماران بوده‌اند، تأکید کرد: این امر نباید باعث شود که مسوولان کشور در بخش‌های گوناگون اجرایی و قانون‌گذاری از وظایف خود نسبت به بیماران خاص به خصوص بیماران سرطانی غافل شوند.
هاشمی‌رفسنجانی، سرطان را شایع‌ترین بیماری صعب‌العلاج و پرهزینه جوامع امروز خواند و با بیان تنگدستی اغلب افراد مبتلا به این بیماری، تأمین اجتماعی کامل و جامع را نیاز فوری و اساسی کشورمان خواند و تأکید کرد: در دوران مسوولیت اجرایی اینجانب، لایحه جامع و کاملی با درنظر گرفتن منابع لازم تهیه و به مجلس ارسال شد، اما متأسفانه پیگیری جدّی تاکنون صورت نگرفته و این برای کشوری با منابع غنی مادی و انسانی چون ایران به هیچ وجه زیبنده نیست.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش با اعتراض نسبت به مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب گفت: چگونه غربی‌ها می‌توانند ادعای رعایت حقوق بشر داشته باشند، در حالی که داروهای حیاتی بیماران نیازمند را مشمول تحریم‌های بی‌رحمانه خود قرار می‌دهند.
وی به منابع مالی بیماری‌های خاص اشاره کرد و با تشکر از مجلس شورای اسلامی در ادوار گوناگون که همواره حامی بودجه این بیماران بوده‌اند، از دولت و مسوولان اجرایی در بخش بهداشت و درمان نیز خواست این بنیاد را مورد حمایت بیش از پیش قرار داده و مشکلات و موانع مالی، عمرانی و تجهیزاتی آنان را مرتفع سازند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.