هجوم پرنده‌های غیربومی به انگلیس به دلیل گرمایش جهانی

hoopo.jpg

فعالان محیط زیست انگلیس در بررسی‌های جدید خود روی پیامدهای تغییرات جوی دریافته‌اند که پدیده گرمایش جهانی می‌تواند باعث هجوم پرنده‌های غیربومی به این کشور شود.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کارشناسان می‌گویند: زنبورخوارها، هدهدها و حتی یک دارکوب سیاه بزرگ که اخیرا در این کشور مشاهده شده‌اند و جزو گونه‌های غیربومی در انگلیس هستند به احتمال زیاد به دلیل تغییرات جوی به این منطقه هجوم آورده‌اند.

روزنامه تلگراف در این باره گزارش داد، انگلیس در دهه اخیر با کمبود چشمگیر جمعیت بسیاری از پرنده‌های بومی باغی و مرغزاری مواجه شده است. اما به دلیل وجود زمستان‌های متعادل‌تر و نیز تلاش‌های موثر برای حفاظت از محیط زیست در این کشور، شرایط برای زندگی و ادامه حیات سایر گونه‌ها مساعدتر شده است که البته این گونه‌ها معمولا پرنده‌های غیربومی هستند.

آمار فوق با تلاش کارشناسان انجمن سلطنتی حفاظت از پرندگان جمع‌آوری شده است. این انجمن پیش بینی کرده است که با ادامه روند گرمایش زمین، جمعیت چندین گونه دیگر از پرنده‌های غیربومی نظیر کورکورهای سیاه یا بوتیمارهای ارغوانی در انگلیس افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.