هجوم پلیس ترکیه به “میدان تقسیم” برای خالی کردن میدان از تظاهرکنندگان !!!

۲۱خردادماه،

میدان تقسیم استانبول پس از ۲۴ ساعت آرامش نسبی، با حمله پلیس ترکیه به تظاهرکنندگان و شلیک گاز اشک آور بار دیگر از صبح امروز (سه‌شنبه) شاهد آشوب و درگیری شد…



این اقدام پلیس ترکیه ۲۴ ساعت پس از نشست اردوغان، اول وزیر ترکیه و مسئولان امنیتی این کشور انجام شد که براساس آن از امروز(سه‌شنبه) هرگونه برگزاری تظاهرات در ترکیه غیرقانونی است و با آن برخورد امنیتی می‌شود.

نیروهای ضد شورش ترکیه با ورود به میدان تقسیم ضمن درگیری با تظاهرکنندگان مخالف دولت، پرچم‌ها، پلاکاردها و نمادهایی که آنها در این میدان نصب کرده بودند را پایین کشیدند. ماشین‌های آب ‌پاش نیز با حرکت در سراسر میدان به مقابله با معترضان می‌پردازند.

صدای تیراندازی شنیده می‌شود و دود ناشی از پرتاب گاز اشک‌آور در این میدان و خیابان‌های اطراف آن به چشم می‌خورد. تظاهرکنندگان نیز با پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف سعی در مقابله با نیروهای ضد شورش ترکیه دارند.

در ۲۴ ساعت قبل تظاهرات مخالفان ترکیه‌ای در میدان تقسیم با آرامش نسبی همراه بود و پلیس و نیروهای ضد شورش تجمع آنها را از دور نظاره‌گر بودند اما ورود هواداران رجب طیب اردوغان، اول‌وزیر ترکیه به عرصه تظاهرات سبب به وجود آمدن درگیری‌هایی میان دو طرف شد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.