پلیس ترکیه به میدان تقسیم برگشت+عکس

۲۱خردادماه،

پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش سعی در متفرق کردن جمعیت تجمع کننده در این میدان مرکزی استانبول را که حالا تبدیل به نمادی برای تجمع مخالفان دولت اردوغان شده است،دارد.

ممتازنیوز: پلیس ترکیه صبح امروز (سه شنبه ) پس از حدود ۱۰ روز عقب نشینی از میدان تقسیم استانبول به معترضان تجمع کننده در این میدان حمله کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز پس از عقب نشینی ۱۰ روز پیش پلیس استانبول از این میدان این اولین بار است که پلیس بار دیگر به این میدان بازگشته است.

پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش سعی در متفرق کردن جمعیت تجمع کننده در این میدان مرکزی استانبول را که حالا تبدیل به نمادی برای تجمع مخالفان دولت اردوغان شده است،دارد.

یکی از افسران پلیس ترکیه از پشت بلندگو اعلام کرد که تا زمانی که معترضان سنگ و بطری به سمت پلیس پرتاب نکنند، می توانند به تجمع خود ادامه دهند.

این اقدام پلیس پس از اظهارات روز قبل اردوغان انجام می گردد که گفته بود صبر او از اعتراضات مخالفانش به سر آمده است و به معترضان اخطار داد تا به اعتراضات خود پایان دهند.

معترضان از ۱۵ روز پیش در اعتراض به تخریب درختان پارک “گزی” در حومه میدان تقسیم ، در این پارک تحصن کرده بودند که تحصن آنها از جمعه دو هفته پیش با حمله پلیس به خشونت کشیده شده است.

معترضان به رفتار خشن پلیس اعتراض دارند و در عین حال تیغ تیز اعتراضات در بیش از ۶۰ شهر ترکیه به بهانه همین اقدام به سمت شخص اردوغان چرخید و بسیاری از معترضان خواستار استعفای او از قدرت و برگذاری انتخابات زودرس شده اند.

حزب حاکم عدالت و توسعه بیش از ۱۰ سال است که قدرت را در ترکیه در دست دارد. این حزب از نظر بسیاری از ناظران کارنامه عملکردی در مجموع مثبتی داشته است، اما مخالفان دولت اردوغان ، وی را متهم به استبداد و دیکتاتوری می کنند.

اردوغان نیز مخالفان را متهم می کند که چون در شکست دادن حزب حاکم ترکیه از طریق انتخابات عاجزند، با انجام چنین اقداماتی در تلاشند تا حزب حاکم ترکیه را از قدرت ساقط کنند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.