هجوم گردشگران چینی روسیه را به دردسر انداخت

صدور ویزاهای الکترونیکی راه‌ را برای ورود گردشگران بیشتری به روسیه فراهم کرده که این امر موجب ایجاد مشکلاتی برای موزه‌های بزرگ روسیه همچون موزه «ارمیتاژ» (هرمیتاژ) شده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از آرت نیوزپیپر، از آن‌جایی که آمار گردشگران چینی در روسیه هرساله با ۲۰ درصد افزایش روبه‌رو است، می‌توان گفت گردشگران چینی برای موزه‌های روسیه بسیار تاثیرگذار و مهم هستند.

حالا  انتظار می‌رود پس از اجرای ویزای الکترونیکی «سن پترزبورگ» برای شهروندان برخی از کشورها از جمله چین، شمار گردشگران خارجی این شهر با افزایش بیشتری نیز مواجه باشد.

با توجه به اظهارات شهردار «سن پترزبورگ»، تا ماه سپتامبر سال جاری حدود ۴۰۰ هزار گردشگر چینی از این شهر بازدید کرده‌اند. کنسولگری چین نیز آمار گردشگران چینی شهر «سن پترزبورگ» را تا پایان سال حدود ۱.۳ میلیون نفر برآورد کرده است.

همچنین مقام‌های «مسکو» آمار گردشگران چینی این شهر در سال ۲۰۱۸ را بیش از ۸۰۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

حالا این افزایش  جمعیت گردشگران برای روسیه مشکل‌ساز شده است. به گفته وزیر فرهنگ روسیه، کاخ «‌کاترین» در نزدیکی «سن پترزبورگ» به دلیل افزایش جمعیت گردشگران چینی با وضعیت هشداردهنده مواجه شده است.

وزیر فرهنگ روسیه اواخر ماه سپتامبر بیان کرد: «وزارت فرهنگ شکایت‌های بسیاری مبنی بر ازدحام جمعیت گردشگران در کاخ «کاترین» ‌دریافت کرده است.»

با این حال وزارت فرهنگ این کشور  تصویب هرگونه اقدام برای محدود کردن بازدید گردشگران چینی از مکان‌های دیدنی روسیه را رد کرد و افزود: «موزه‌های روسیه پذیرای گردشگران کشورهای مختلف هستند و هیچ اقدام محدودکننده‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.»

بر اساس حکمی که چندی پیش توسط «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه به امضا رسید،  از تاریخ یکم اکتبر ورود شهروندان خارجی به «سنت پترزبورگ» و «لنینگراد»‌ از طریق ویزای الکترونیکی امکان‌پذیر شده است. مدت زمان اقامت مجاز در این مناطق برای دارندگان ویزای الکترونیکی هشت روز خواهد بود. مدت اعتبار استفاده از ویزای الکترونیکی هم ۳۰ روز پس از اخذ آن تعیین شده است.

روسیه پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ از برنامه خود مبنی بر ارائه ویزای الکترونیکی رایگان به مسافران «‌سنت پترزبورگ» خبر داده و اعلام کرده بود که این ویزا شامل تمامی کشورها نمی‌شود و بیشتر دارندگان پاسپورت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی را شامل می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.